Wiking 28 Startet 11.Juli.2008 Del på Facebook Startet 11.Juli.2008 Hei Vilken olje til Borg-Wagner gearet, og hvor mye..??+ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Har du hydraulisk gear, 72 eller 73? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Wiking 28 Svart 11.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Hvor står det.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Christina 3 Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Ren tipping...... 72C. Der skal du ha rød hydraulikkolje. Skiltet står ved peilepinnen mener jeg... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 72C bruker Dexron II eller aller helst Dexron III. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Wiking 28 Svart 12.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Fant et skilt der, men det er ikke muligt å lese..Er ikke det samme gearet på alle sabb-forder i Wikingen..?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Det er ikke sikkert. På forrige Sabb Ford trodde jeg at det var Borg Warner gear, fikk høre at dette var vanlig. Så viste det seg at det var et Paragon gear som var montert. Etter møysommelig pussing av skiltet kom navnet frem. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Wiking 28 Svart 14.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 Hei. Ha pusset på skiltet et par timer. Dette kom fram. VELVET DRIVE. MODEL:10-18-004 RATIO.1,52:1 Serial.no.1141 BORG-WARNER: Hvilken olje:???? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 Da har du vel hydraulisk gear 72C. Med den utveksling burde det hete: 10-18-000-004 etter det jeg ser på Velvet Drive sine sider. Oljen er da Dexron II eller aller helst Dexron III. Jeg har samme størrelse av gearet, men som V-gear utgave. Det går mer olje på mitt gear, så hvor mye du skal fylle på tør jeg ikke tippe. Du ser på peilepinnen når det er passe med olje. Hvor mange hk har motoren da? Håper dette er til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Wiking 28 Svart 15.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Takker. Kan du legge linken til VELVET-DRIVE sine sider ut.?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Her er den: Velvet Drive Så går du inn på serie 71/72 der finner du Borg Warner gearene. Husker ikke hvor jeg fann opplysninger om oljetype, men Dexron III var å anbefale. Den tåler mer belastning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Wiking 28 Svart 15.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Hei Nemo. Takker for god hjelp. Ha en fin båtsommer.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Bare hyggelig å bistå. Husk, etter at du har fyllt olje på gearet og startet, stopp motor og sjekk olje på nytt. En fin båtsommer til deg også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Anabelle Svart 10.Juni.2011 Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 Noen som vet omtrentlig hvor mye olje som går på en slik 71-C kasse? Avhenger litt av oljekjøler osv. Greit å vite ca hvor mye olje jeg må ta med meg til kysten i helgen Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 10.Juni.2011 Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 Mener huske noe slik som 3-4 liter totalt. Men det skal peiles rett etter motor er stoppet. Raskest mulig. Og helst på varmt gear. Oljen utvider seg ganske mye ved varme. Venter du for lenge med peilingen siger oljen tilbake fra kjøler og slanger og det blir feil drifts nivå på kassa. ATF dextron 3 er gode greier til dette giret.Dextron 2 er vel ikke å få tak i knapt lengre da 3 og 4 har tatt over. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
jentorge Svart 10.Juni.2011 Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 Har samme kassa og skulle gjerne også ha skifta. Har du funnet noen avtapping ? Det har nemlig ikke jeg og de slangene som går mellom kjøler og kassa har temmelig rustne koblinger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 10.Juni.2011 Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 Avtappingen er der ned nederste slangen er festet. Der er også en sil som sjekkes en gang i mellom. Til vanlig bruker jeg en pumpe med et tynnt rør som jeg tapper olje gjennom hullet for peilepinnen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.