Jump to content

Olje til Borg-wagner gear. (Ford 2704)


Wiking 28

Recommended Posts

Da har du vel hydraulisk gear 72C. Med den utveksling burde det hete: 10-18-000-004 etter det jeg ser på Velvet Drive sine sider. Oljen er da Dexron II eller aller helst Dexron III.

 

Jeg har samme størrelse av gearet, men som V-gear utgave. Det går mer olje på mitt gear, så hvor mye du skal fylle på tør jeg ikke tippe. Du ser på peilepinnen når det er passe med olje. Hvor mange hk har motoren da?

 

Håper dette er til hjelp.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Mener huske noe slik som 3-4 liter totalt. Men det skal peiles rett etter motor er stoppet. Raskest mulig. Og helst på varmt gear. Oljen utvider seg ganske mye ved varme.

Venter du for lenge med peilingen siger oljen tilbake fra kjøler og slanger og det blir feil drifts nivå på kassa.

 

ATF dextron 3 er gode greier til dette giret.Dextron 2 er vel ikke å få tak i knapt lengre da 3 og 4 har tatt over.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...