Bidevind Startet 11.Juli.2008 Del på Facebook Startet 11.Juli.2008 Noen som kan anbefale (evt ikke anbefale) havner i dette området? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Gode havne: Traslövsläge Grötvik (lille og isoleret - men med speciel charme) Torekov. Sveriges "guldkyst" Meget hyggelig og "posh". Gode restauranter. Mölle. Unik. Hvad kan jeg sige...? Mit favoritsted! Viken. Også et hyggeligt, lille fiskerleje. Hälsingborg. Norra Hamnen. Flot havnepromenade med dyre lejligheder, gode butikker i nærheden og gode restauranter. Kyrckbackan på Hven. Endnu et helt unikt sted! Ofte overfyldt (af samme grund) Norreborg og Bäckviken er gode alternativer. Steder jeg undgår: Bua havn Falkenberg Skallakroken Borstahusen Landskrona Steder jeg IKKE kender men har hørt er gode: Båstad. Tennismetropol og favoritferiested for rige Stockholmare. Arild (lille men speciel havn på nordsiden af Kullen) Varberg. Har været i byen, der har en del at byde på - men ikke i havnen. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 (redigert) Hei igjen ! Vi tok følgende rute denne sommeren: Nedtur: Dyngön, Vasholmarna, Klåverön, Vrångö, Varberg, Torekov, Mølle, Helsingør, Ven og København. Opptur: Hornbæk, Torekov, Tresløvsläge, Donsö, Björkö, Källö-Knippla, Mollösund, Bohus-Malmön, Tanum strand, Ramsö, Brevik på Koster, Arholmarna i Kosterarkipelet. Bilder kan sees her Redigert 19.Oktober.2008 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 19.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2008 Spennende bildeserie Bidevind. Gjør meg mere nyskjerrig på å ta samme turen selv. Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 19.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2008 Kanon bilder synd sommeren er over Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 (redigert) Havner vi anbefaler er: Dyngön, liten men koselig havn. Fint alternativ til Fjällbacka Vasholmarna, alltid fint å komme til denne idyllen Klåverön, stor øy med mange turmuligheter og -opplevelser. Vrångö, her har vi vært mange ganger. Fine turmuligheter og fin havn. Varberg, vi lå i havna nærmest byen. Festningen må besøkes. Musikk og andre kulturelle innslag Torekov, koselig liten havn Mølle, hyggelig sted med fantastiske turmuligheter (Kullen) like i nærheten Helsingør, Stor havn og fin by. Slottet er et must. Og ikke å forglemme byens øl: Wiibroe Gull !!! Må oppleves !!! Ven, flott øy som lett sykles på en dag. Tycho Brahes museum er verdt et besøk København, vi lå i Langeline havn som var fin med flott service og nærhet til byen. Hornbæk, liten by med enkelte fine vellstelte hus Tresløvsläge, eldorado for kitere og surfere. Vi ble værende tre dager pga været. God bussforbindelse til Varberg Ramsö, Brevik på Koster og Arholmarna i Kosterarkipelet, fantastiske øyer Donsö, Björkö, Källö-Knippla, og Tanum strand har vi ikke så mye til overs for. Redigert 20.Oktober.2008 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 (redigert) Hej! Rigtig, rigtig flotte billeder! Meget professionelt. Og hyggeligt at se at I har været så mange kendte steder. Rigtig mange af havnene er jo min "baghave". Og selvfølgelig godt at se at I havde en god tid i min hjemhavn, Helsingør. Håber at jer eller andre BP-medlemmer på samme kanter næste år! Andy P.S: Naturhavnen på Klåverön er vel den, der kaldes Utkäften, ikke? Redigert 20.Oktober.2008 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Hei Bidevind. Jeg har stor sans for bildene dine. Kan du gi meg informasjon om hvordan du har håndtert dette rent datateknisk. Jeg kunne tenke meg noe tilsvarende selv. Jeg trenger informasjon med dråpeteller. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 P.S: Naturhavnen på Klåverön er vel den, der kaldes Utkäften, ikke? Ja, vi lå i Utkäften. En idyll for både voksne og barn. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Kan du gi meg informasjon om hvordan du har håndtert dette rent datateknisk. Jeg kunne tenke meg noe tilsvarende selv. Jeg trenger informasjon med dråpeteller. Tenker du på det tekniske rundt selve fotografering og bildebehandling eller måten de vises på hjemmesiden? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Min kone mener at du må være professionel fotograf - er det rigtigt? Ellers er du en meget begavet amatør :-) Du efterbehandler billederne i Photoshop eller hvad? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Utrolig vakker og spennede bildeserie. Godt blikk for setaljer og lek med vidvinkel gjør bildeserien din ekstra spennede. Jeg koste meg og drømte om en sommer full av forventninger.... mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bidevind Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Jeg har hatt fotografering som hobby i 35 år (i perioder). Bruker ikke Photoshop men et noe enklere program, Microsoft Digital Image. Det har en lavere terskel og er, synes jeg, enklere å bruke og ikke minst å komme i gang med. Men takk for fine ord.... Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Jeg har hatt fotografering som hobby i 35 år (i perioder). Det er lett å se at du har holdt på en stund....du har et solid talent der! Takk for at du deler dette Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
sap_2000 Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Utrolig flotte bilder, Bidevind! Ble helt fanget når jeg satt å kikket gjennom bildene dine Lett og drømme seg bort... Så godt som hvert eneste bilde er et blinkskudd som kunne blitt plassert i en fotoutstilling any day... Du må være en utrolig flink fotograf som får til så mange bra bilder. Hos meg blir kanskje 1 av 500 bilder like bra som dine Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bidevind Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 (redigert) Hos meg blir kanskje 1 av 500 bilder like bra som dine En av mine "fotoregler" er å være flink til å ta mange bilder og slette de som ikke blir bra. Jeg viser heller ikke alle bilder jeg har beholdt fra ferien, så jeg er nok ikke så dyktig som dere antyder her. Men hvis man: -Tar mange bilder -Bruker de beste -Retter opp skjeve horisonter -Går nærme motivet -Gjøre utklipp fra bildet og fjerne forstyrrende elementer -Prøv å skape dybde i bildet (tenk forgrunn, mellomgrunn og bakgrunn) -Tenk på linjer. Slik at øyet følger linjer innover i bildet, gjerne mot et hovedmotiv. -og tenker litt form og farge så er mye gjort... (men nå har jeg vel sporet av fra trådens tema ganske mye....) Redigert 21.Oktober.2008 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.