Geirh Startet 11.Juli.2008 Del på Facebook Startet 11.Juli.2008 (redigert) Raymarin VHF blinker i displayet etter at den er avslått hva kan dette komme av? Av og til kommer det frem siste kanal jeg var på men så slukkner det like fort. Har forstått det vist det var når jeg slo den på for da har det vært dårlig kontakt men dette er når den blir slått av!! Type RAY 54E Redigert 11.Juli.2008 av Geirh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Det er ikke godt å gjette seg til hva som skjer med elektronikk når det slås av. Det en del kondensatorer i den og de holder på spenning en stund. Og siden det sikkert sitter en prosessor inne i den har den kanskje et avstengnings program. Du hører sikkert fra noen om dette er vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 12.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Prøver og løfte den her igjen og se om det er noen som kan hjelpe meg Jeg legger til at dette kan vare i mange timer etter at jeg har slått den av. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Hvis det varer i timer som du sier, ville jeg fysisk koblet fra strømmen og sett hva som skjedde. Slukker den helt da, ja da må det være av/på bryteren som ikke bryter helt. Det kan hende du har en elektronisk bryter (ikke god gammeldags fysisk), og da er det noe galt med elektronikken. Dette kan likevel løses ved å legge inn en egen bryter til vhf'en. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Servicemannen Svart 13.Juli.2008 Del på Facebook Svart 13.Juli.2008 Kjente en MC-reperatør på vestlandet som hadde høy utdanning og lang erfaring i sitt fag. En dag hadde han Honda Shadow inne på gulv med strømproblem i hovedlys, den slå på og av inn i mellem. Han målte opp fram og til bake og skrev i slutten ut rapport med forklaringen at her var gammel strøm på farten. Den forklaring hjelper deg kannskje ikke med ditt problem men jeg kom bare ned på den morsome saken. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
pantzatt Svart 13.Juli.2008 Del på Facebook Svart 13.Juli.2008 Kan ikke være bra for elektronikken i apparatet. Er man syk lenge nok, dør man til slutt. Prøv som nevnt å dra ut strømpluggen bak på apparatet. Er problemet der fortsatt, så er nok on/off bryteren defekt. Finnes som nevnt en hel haug med kondensatorer i apparatet som holder en stund på strømmen. Er dette tilfellet, bør du levere apparatet inn til rep. Om ikke, har du noe krøll i ledningsnettet ditt. For guds skyld ikke koble til apparatet før du har funnet mulig feil. Følg ledningen fra plugg og tilbake til batteri, se etter feilkobling og sår i ledningene.... Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 13.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2008 det skal bli undersøkt når jeg kommer hjem om 5 uker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.