fiskebat Startet 11.Juli.2008 Del på Facebook Startet 11.Juli.2008 Nyttig tips til de som synes deleprisene er for høge og forsendelsene bruker for lang tid. Bestilte deler til en Mercurymotor fra http://www.dougrussell.com tirsdagen og delene kom hjem til meg i går kl 10,30 med UPS til ca 1/3 av normal Norsk pris med og brukte bare 2 dagers forsendelsestid. Verdenen blir litt mindre for hver dag. Sitér dette innlegget Link to post
A.H. Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Hvordan betale du? Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 11.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Visa kort , min conto er ikke rukket å bli belastet ennå da det tar lenger tid å sende penger enn varer. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Greie priser, men noe snevert Volvo utvalg. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 (redigert) dette var spennende saker. ka blir faktor ma man gange prisen med for NOK pris på døren? eller kordan blir det med frakta, blir ikkje den steikje høg? Redigert 12.Juli.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 (redigert) http://motors.shop.ebay.com/items/Parts-Accessories___volvo- finner masse nyttig her også :) ny trim tilt pumpe fant jeg til 1100 norske kr.. (søk volvo penta) Redigert 12.Juli.2008 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Verdenen blir litt mindre for hver dag. Bestillte ny propell for litt siden, ifra Deep Blue Yacht Supply ... Ble levert på døra, tok 9 dager ( valgte USPS da de er litt billigere og jeg hadde god tid ), kom på 2500,- ALT inkludert. Var en Ballistic ifra Michigan Wheel Model Number: 335131 Diameter: 13-1/2 Pitch: 17 Blade: 3 Rotation: RH Engine: Mercury- Mariner- Force- Honda Weight: 15.0 lbs. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
chagall Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Hei `Droll`, nå ble jeg både interessert og nysgjerrig. Kan tenke meg at samme propell vil passe på min båt og motor.Har idag den samme i alu. og har heist motoren ett hull. Resultatet er at motoren ikke tåler mye uttilting før den "spinner". Regner med at med en Ballistic i samme" size" vil jeg kunne trimme den mer. Hvilken båt og motor skal du ha denne på? Prisen og lev. tid var absolutt gunstig. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 (redigert) Regner med at med en Ballistic i samme" size" vil jeg kunne trimme den mer.Hvilken båt og motor skal du ha denne på? Skal ha den på en Mercury rekke sekser ( 90 hk( ca 115 på veiv) portet opp til ca 140 hk ( målt veiv = ca 125 på prop ?? ), er montert på en Selco Selfleet. Hadde en 19 tommer alu i fjord, manglet ca 500 omdreininger på topp turtall, håper jeg treffer..... Hadde også litt problemer med at propellen spant seg fri ( eksos lekkasje foran propell, skade på girhus , nå reparert ), har gamblet litt på størrelse... Hadde : 19 x 13,5 aluminium.... maks WOT turtall ca 5100, fart ca 40 knop . 16 X 13 aluminium.......maks WOT turtall ca 6100 > 6600 21 X 13,5 Stål..............maks WOT turtall ca 4900, fart... rundt 40 knop 23 X 13,5 Stål....ikke testet. Håper derfor problemet med det høye turtallet var eksosen som slapp ut for tidlig + en stål propell sitter bedre i vannet....satset derfor på 17 tommer stål..... Arne Kjetil Redigert 12.Juli.2008 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
chagall Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Håper du treffer med valget `Droll`. Skulle du ikke treffe ,send meg en IM. Mulig jeg kunne kjøpe denne av deg. Ett spørsmål tilslutt. Hvor mye veier Selco Selfleet`en din totalt med motor. ? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 24.Juli.2008 Del på Facebook Svart 24.Juli.2008 Håper du treffer med valget `Droll`. Skulle du ikke treffe ,send meg en IM. Ble innertier.... 5800 rpm , god aks, stabil og fin på full fart ( 43 > 45 miles , trykklogg ) Litt teknisk data ( motor, Mercury rekke sekser, egentlig en 90 hk, portet til 140 hk ( 1972 Merc1400 spec ) + 150hk forgassere.) ( Båt... Selco Selfleet 1963 ) Hadde 5100 med en standard 19p Mercury alu propell Har nå 5800 med en 13 1/4 x 17p Ballistic® ( har IKKE lest de negative postene om Ballistic ) Hvor mye veier Selco Selfleet`en din totalt med motor. ? Motoren veier ca 140 kg Div utstyr veier ca 80 kg Båten veier ca 250 kg ?? ( skummet ble fjernet for maaange år siden ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.