Bearded Beast Startet 11.Juli.2008 Del på Facebook Startet 11.Juli.2008 (redigert) trenger man egentlig rustfri toppakning på en båtmotor eller er det bare noen som har funnet på dette for å flå en stakkers båteiger enda meir med dyre "marine" produkter? da det kun er ringen rundt syllinderen som er rustfri syns eg dette høres unødig ut. dette er en bensin V8 det er snakk om i mitt tilfelle noen erfaringer på temaet? Redigert 11.Juli.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Hva er problemet med at toppakningen er rustfri da? Er det prisen du tenke på så tviler eg på at dette fordyrer pakningen stort, er jo minimalt med stål på en slik pakning. Dei få båteiere som må skifte toppakning gjør dette som regel kun en gang og bestiller jo da ny pakning til den type motor, om den er rustfri eller ikkje betyr vel lite men alle vil ha pakning i god kvalitet for å slippe å gjøre jobben en gang til og da er det kanskje greit at den er rustfri alikevell. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 11.Juli.2008 Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 Hvis du har varmeveksler kan du bruke stål men kjøre du sjøvann i blokka må/bør du bruke rustfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2008 (redigert) nei problem å problem. ved et pakningsbytte så handler det gjerne om tilgang/tid/pris. men om man tar en motor fra en bil så har den da ikkje rustfrie topppakninger. så om eg da endra spørsmålsformuleringa til trenger man bytte toppakning på en fungerende motor til type rustfri bare fordi motoren skal brukes i en båt. ja har sett det at det anbefales til saltvannskjølte motorer. en ferskvannskjølt motor er meiningslaust å ha nåke spesiell pakning etter mitt skjønn da det blir samme kår som i en bil. men eg undra meg om det virkelig er nødvendig på en saltvannskjølt da det normalt sett ikkje er vann i sylinderen og at der heile tida er både olje og bensin inne i sylinderen. for ikkje å snakke om at varmen fra forbrenninga. derfor eg spør om noen har erfaringer som tilsier betraktelig kortere levetid på std bilpakninger i praksis, eller om det blir et akademisk spørsmål. det er noe som heter if it ain't broke, don't fix it. Redigert 12.Juli.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Du trenger ikkje rustfri toppakning. Bruk de som står der Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 til Korsnes, tror du må ha rustfri toppkaking ja, hørte dem var veldig dyre, spesielt til den sørlige delen av Møre og Romsdal..... he he Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2008 hehe din fante Sitér dette innlegget Link to post
Crescent 535 HT Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 (redigert) He he he he Redigert 14.Juli.2008 av Jostein Nidelv 24 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juli.2008 Del på Facebook Svart 14.Juli.2008 Det er ikke kun ringene som er rustfrie, men også det tynne laget, "armeringen", som ligger midt i pakningen. Og det er her problemet ligger med sjøvann, ikke rundt sylindrene.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.