Jump to content

Lekkasje i sjøvannspumpen Merc 5,0 MPI 2003 mod


Kurt Børge

Recommended Posts

Jeg har en lekkasje i vannpumpa. Vann kommer ut i små mangder, men det blir kastet rundt i motor rommet at viftereima. Noen som har erfaring med om jeg må bytte hele pumpa, eller bare kan kjøpe et repp sett?

 

Lurer også på om det er noen som vet om reima også går innom registeret. Den tar iallefall med seg dynamo, vannpunpe, serva og så er det et par stramme hjul.

 

Synes også at det var litt underlig at den lekker siden motoren kun har gått 250 timer?

 

KBP

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet på en eldre 5 liter V8. Lekkasjen var i simringen.

 

Pumpa er antakelig en "standard pumpe" fra en "pumpefabrikant". Johnson Pumps er vel den vanligste. Det er ikke voldsomt mange varianter som er brukt til V8 motorene. Sammelign pumpa di med bildene/tegningene på pumpefabrikantens Websider så finner du antakelig hvilken du har.

 

Da jeg hadde lekkasjen kunne jeg bare få ny komplett pumpe fra Volvo (3.000 ?), mens importøren av Johnson leverte repsett (500?) med simring, pakninger etc.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...