Ulv I Startet 12.Juli.2008 Del på Facebook Startet 12.Juli.2008 Hei, Ligger i gjestehavna i Kragerø, og radioen får ikke inn en eneste radio kanal, har satt den på mono og av med all af og tp og rds osv, men likevel finner den ikke noen radio stasjon. Antenna som var dårlig tenkte jeg, så jeg stakk innom en butikk og kjøpte meg ei ny antenne, en slik til å klistre på vinduet. Det var vanlig antenne ledning til radio/cd spilleren, og i tillegg egen jordingsledning. Denne koblet jeg til båtens minus. Selv ikke på denne antennen får jeg inn en eneste radio stasjon. Er det bare så dårlig forhold her, eller har radioen tatt kvelden? den virket sist i lillesand.. hmm.. Holder det ikke å gjøre det slik jeg har koblet den? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 (redigert) Min erfaring med slik vindusantenne er at det er noe ræl. Jeg har en vanlig radioantenne montert innimellom skroget og "cockpitveggen" i Karnicen og det funker fint. Hadde antenne under dekk i min gamle DC også. Hadde jeg kunnet skulle jeg kjørt til Kragerø og fixet det for deg Har du marine radio ombord Ulven? Redigert 12.Juli.2008 av bmhe (see edit history) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 12.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Jeg hadde en slik standard bil antenne liggende i mellom skroget, men tenkte at denne ikke var god nok, derfor kjøpte jeg en ny antenne, og denne var den eneste de hadde. Det er ikke en marine radio, det er en vanlig bilspiller, den står montert inni skapet, og har fungert fint i kr.sand og lillesand området. men utenfor arendal, der vi lå ei natt fant den heller ikke noe.. Vel, får vel bite i det sure eplet og kjøpe meg en vanlig radio som går på batteri og 220v og ha liggende i båten i reserve. hehe. Kanskje en DAB radio elns.. mange små fine tivoli radioer osv som selges rimelig tenker jeg. Du skal få slippe å dra til kragerø, hehe.. men etter hva hva jeg har hørt fra opphavet hjemme, så har vi hatt finere vær her enn der hjemme.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Hmm.. har du prøvd å ta all strøm fra radioen? Slik at den får "resatt" seg? Det kan jo være noe i radioen som lager trøbbel for deg. Hadde besøk fra nordmøre i dag, vi gikk ut i formiddag i regnvær, tuslet en tur til Bragdøya og var i land en halvtimes tid så hundene fikk bade litt. Det stilnet da vi gikk videre og før vi kom over til Tømmerstø var det sol og blå himmel. Mat på marinaen, Skippergada, nåløyet... vi fikk en kjempedag innimellom regnbygene. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 12.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Ja, jeg har koblet fra all strøm i ca en times tid (mens vi var inne i byen på "bondens marked" på torvet her i kragerø, samt titter litt rundt.. godt å spasere litt i solskinnet også.. ;-D Kan hende at jeg trenger en skikkelig høy antennepisk opp langs vhf antenna, eller noe slikt. Får teste litt mer når jeg kommer hjem. hvis jeg gidder.. neste år blir det forhåpentligvis ny båt, og da sikkert bedre slike ting.. :D Er jo koselig å høre på P4 f.eks mens man spiser frokost osv.. og på kveldene når mini har sovnet og vi bare sitter her med tent stearinlys osv.. Hørtes ut som dere hadde en strålende tur på sjøen, livet er hærlig når man kan oppleve slikt :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Du får bare si fra hvis du trenger noe elektro hjelp, eller annen hjelp.. Stiller opp jeg. Ha en fortsatt fin ferie Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 12.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Godt å vite, takker og bukker for det.. Har en strålende ferie sålangt, og håper den blir like bra fortsatt.. (tross en 35 fots seiler som akkurat nå legger seg ca 23mm foran baugspydet mitt.. lurer på hvordan det går når fergebølgene, eller andre bølger begynner å kaste litt på oss jeg.. hmm.. men men.. Ha en fortsatt god sommer (og ferie) til deg og dine å :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.