Feber Startet 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2008 Vurderer å montere baugpropell i en Inter 7700 (det som før het Master 740) snekke. To spørsmål: 1. Jeg er av av annonsene på Finn.no at det er to størrelser på tunnellene - ca 125 og ca 180 mm i diameter. Er en av disse to størrelsene opplagte for en båt som min? 2. Hva slags type baugpropell? Er det en en type som dominerer og er regnet for å være bra, og er det noe man må unngå? Hva med kraft? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Baugpropell.For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Pysevisp i den lille jolla Tror nok ellers at du ikke trenger å tenke på den største tunnelen, men velg en truster før du kjøper tunnel. Trykkraft på rundt 50 kg burde holde. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Gizmo Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Tror nok også at du ikke trenger å tenke på den største tunnelen. Men til den spøkefulle kommentaren til "pysevisp" - min erfaring er at baugpropell, selv på mindre båter, kan være til stor hjelp ved manøvrering under trange forhold. Som feks i trange havner og med mye vindfang i båten. Føler du behovet, er det bare å investere. Jeg har hatt både QL og Vetus i mine båter, og aldri hatt problemer med noen av disse. Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Pysevisp i den lille jolla Jeg fikk også noen lignende komentarer da jeg ville montere thruster i min 24 fots Bayliner, men jeg kjøpte hele pakka hos Maritim til ca 9500,- med tunell, joystick,styringskabel og sikringsholder m/sikring og fikk den montert for 5000,- av en kjenning. Har ikke treget en dag på det utlegget Jeg kjøpte den minste Sidepower SE 30/125S som bruker 125 mm tunell, ( for båter opp til 28 fit) Men vil du ha litt mer skyvekraft bruker SE 40/125S samme dim. på tunell. Det eneste jeg ikke kjøpte hos maritim var selve kablene til batteriet og en hovedstrømbryter. Det fikk jeg billigere på en bilutstyrsbutikk. Se denne linken. Montere baugpropell Bayliner 2355 Ciera Mvh Knut T Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Feber Svart 15.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Takk for god hjelp. Nå har jeg kontakt lokal forhandler - så jeg tror det blir montering til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.