Jump to content

Montere baugpropell på Inter 7700, hvilken type?

Feber

Recommended Posts

Vurderer å montere baugpropell i en Inter 7700 (det som før het Master 740) snekke.

To spørsmål:

1. Jeg er av av annonsene på Finn.no at det er to størrelser på tunnellene - ca 125 og ca 180 mm i diameter. Er en av disse to størrelsene opplagte for en båt som min?

2. Hva slags type baugpropell? Er det en en type som dominerer og er regnet for å være bra, og er det noe man må unngå? Hva med kraft?

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Baugpropell.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Pysevisp i den lille jolla :eek::eek:

Tror nok ellers at du ikke trenger å tenke på den største tunnelen, men velg en truster før du kjøper tunnel.

Trykkraft på rundt 50 kg burde holde.

mvh tuffff

Tror nok også at du ikke trenger å tenke på den største tunnelen.

Men til den spøkefulle kommentaren til "pysevisp" - min erfaring er at baugpropell,

selv på mindre båter, kan være til stor hjelp ved manøvrering under trange forhold.

Som feks i trange havner og med mye vindfang i båten.

Føler du behovet, er det bare å investere. Jeg har hatt både QL og Vetus i mine

båter, og aldri hatt problemer med noen av disse.

Pysevisp i den lille jolla :eek::eek:

Jeg fikk også noen lignende komentarer da jeg ville montere thruster i min 24 fots Bayliner,

men jeg kjøpte hele pakka hos Maritim til ca 9500,- med tunell, joystick,styringskabel og sikringsholder m/sikring

og fikk den montert for 5000,- av en kjenning. Har ikke treget en dag på det utlegget :smash:

Jeg kjøpte den minste Sidepower SE 30/125S som bruker 125 mm tunell, ( for båter opp til 28 fit)

Men vil du ha litt mer skyvekraft bruker SE 40/125S samme dim. på tunell.

Det eneste jeg ikke kjøpte hos maritim var selve kablene til batteriet og en hovedstrømbryter.

Det fikk jeg billigere på en bilutstyrsbutikk.

Se denne linken.

Montere baugpropell Bayliner 2355 Ciera

Mvh

Knut T :flag:

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)