Astor Startet 13.Juli.2008 Del på Facebook Startet 13.Juli.2008 I mitt mesanseil mangler jeg noen glidere til denne skinnen. Er dette vanlig handesvare? mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 20.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Bringer denne opp igjen. Prøvde i helgen mesanseilet til alt hell. Ingen hadde vel trodd at jeg skulle havne under et seil? Glideren til seilet har jeg enda ikke klart å spore opp. Her et bilde fra fredagens seilas inn Værlebuka til Moss syd. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Spinnaker Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Sonata 7 Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Det er derfor Astor sluttet og mobbe "pinnebåter" Jeg veit ikke hvor du får tak i de sliderne der, er ikke veldig vanlige på seilbåter, hvertfall ikke nå lenger. Men hvis du prøver en seilmaker får du nok sikkert hjelp Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Prøv hos en seilmaker, ta mål av bredden på skinna. Jeg er helt sikker p at dette er på markedet, da det er mange med tremast som fortsatt bruker de masteskinnene og sleidene. Sitér dette innlegget Link to post
Mergulhito Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Hei Astor! Gratulerer med inntreden i en ny verden! Jeg ser du bor på Hurum, og With Marine i Leangbukta er ikke så langt unna, har ikke With dem, kan du ringe min gamle arbeidsgiver Fredrik Brodersen i Lyngør på 37166500, han har dem garantert og sender deg i en konvolutt. De kommer i to størrelser, mål bredden på sleiden, såvidt jeg husker kommer de i 18 og 25 mm, på en skikkelig båt som din, er det sikkert største typen! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 (redigert) Og skulle ikke With Marine eller Fredrik Brodersen ha dem så har jeg noen (25mm) på lager. Du må slakke ut bomløftern og stramme opp bommen på mesan. Da står seilet bedre . Er du en motorseiler nå ? Redigert 21.Juli.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
HaHa Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Pass deg... Snart ønsker du deg et forseil for bedre balanse. Så en kjøl for bedre stabilitet. Deretter et lavere overbygg for mindre vindfang og avdrift. Og før du vet ordet av det er du en seiler. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Jo takk mine herrer. Jeg ventet på dette. Senke bommen blir neste skritt mot neste års Færder. Tenkte å spørre rem om han ville bli med som fokkemesanslask. Takk for råd vedr. glideskinna. Jeg vil legge til at det er mye styr med seil. Og alle disse tampene som skal strammes og slakkes. Nei, det blir nok ikke mye brukt. Kun til støtte når vi drar på et par timers-turer. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
2nd Trikker'n Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Heldigvis så jeg innlegget til jawik før jeg skrev: Det finner du ikke lenger, medmindre det finnes noen her på båtplassen som aldri hiver noe som kan være kjekt å ha Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 (redigert) Jeg vil legge til at det er mye styr med seil. Bare fordi du ikke kan det enda Om noen uker klarer selv pappegøyene å heise seilet... Redigert 21.Juli.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Gunga Din Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Tenkte å spørre rem om han ville bli med som fokkeslask. mvh Astor Oh har du rullfokk på gang oxo ......du imponerer stadigt Astor.... bare husk 25 e....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Jeg har nok begitt meg ut i en annen båtverden med masser av ord og uttrykk jeg aldri rodde skulle falle fra min munn. Nei, Gunga, det får holde med seilet der bak. Eller kan man kalle det for seil? Neste gang senker jeg bommen får å få seilet mer strekt?! mvh Astor som rolig må melde seg in i KNS og skaffe seg blå blaser. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Jeg har nok begitt meg ut i en annen båtverden med masser av ord og uttrykk jeg aldri rodde skulle falle fra min munn. Nei, Gunga, det får holde med seilet der bak. Eller kan man kalle det for seil? Mvh Astor jepp det håller med 'bak-seilet'....... men 2 kjegler med spisserne mot varendra skall du ha i förstaget.......det har alle riktiga Trawlare... fann en bild som roaldbj tagit...låner den Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jawik Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Neste gang senker jeg bommen får å få seilet mer strekt?! Stram opp seilet først i tauet (heter fall) som går til toppen av masten. Ikke vær redd for å ta i her. Pass på at tauet ligger på rett side av masten og gjør fast. Slakk bomløftern til bommen henger i seilet. Stram inn bommen slik at seilet står rett akterover. Sett på lua fra KNS og ta på deg den blå blaser og du er i en annen verden . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Astor Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Riktig det, hvis man mener at seilingen står for fremdriften. Ser disse kjeglene til stadighet her i Drøbaksundet. Mener Roaldbj nevnte en gang at dersom man kommer inn i en tysk havn med seil oppe og motor som fremdrift uten nevnte dagsignal, vanket det bot. Men det gir neppe bedring her hjemme. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ÅtteGlass Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 (redigert) Nei, de viste kjeglene skal vises av fiskebåter..... Seilbåt med seilene opp, samtidig som motoren også brukes til fremdrift, skal bare ha 1 kjegle med spissen ned. Redigert 21.Juli.2008 av ÅtteGlass (see edit history) Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Gunga Din Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Mener Roaldbj nevnte en gang at dersom man kommer inn i en tysk havn med seil oppe og motor som fremdrift uten nevnte dagsignal, vanket det bot. ..........der nere har jeg alltid kjeglen vid motorseiling.....har hört dette oxo om bot......Ordnung muss sein! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.