Jump to content

Hjelp til innstallering og kalibrering av kart

pantzatt

Recommended Posts

Har bestilt ny telefon, en HTC Diamond med windows mobile 6.1 pro.

Er det noen som har en formening om det finnes gratis eller billig kartprogram (sjøkart) til denne.

Har lest at det finnes programmer som bruker skannede karter. Har hele båtsportkartserien skannet, men er usikker på hvordan man bruker disse i et slikt program. Må visstnok sys sammen og kalibreres etc.

Noen som kan hjelpe her???

Hallo!

Jeg har ordna meg digitalt kart over storsjøen:

storsjokart__Small_.jpg

Jeg bruker så PDA (Qtek9100) og GPS-tuner. Programmet koster noen hundrelapper, men det er 14 dagers prøvetid. Jeg kjøpte det tvert etter 14 dager, og er veldig fornøyd.

Jeg kalibrerer kartet første gang, og vips så har jeg sjøkart over storsjøen på min PDA.

NB: Scanning av kart er greit, men å lime sammen flere scannede sider byr på problemer, da noen mikromillimeter gjør stort utslag ved kalibreringa.

MVH tom-ass

Bygdetulling med båtførerbevis!

Har en HTC Tytn m/ekstern GPS (Bluetooth). Til den har jeg kjøpt GPS tuner: http://www.gpstuner.com/ som kan bruke enten nedlastbare kart (over 3G/WLAN) eller scannede kart. Scannet inn kart for strekningen Sandefjord- Kragerø før jeg kjørte snekka sydover i våres. Fungerte utmerket. Enkel kalibrering med "Map calibrator" med kart opptil 1500x1500 pixels, og kartprogrammet skifter automatisk mellom kartene. Kan også etterkalibreres på telefonen hvis et av kalibreringspunktene skulle være feil. Programmet koster $34 med 1 år oppgradering

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...