ivar Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Er det flere monteringshull på motoren? I så fall ville jeg boret hullene for de gjennomgående boltene slik at motoren enkelt kan justeres opp et hakk. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Honda10hk Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Det er 4 i alt, 2 på hver side, så den kan justers 1-2 cm opp. Men tror ikke det blir nødvendig, hehe :) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Det er 4 i alt, 2 på hver side, Som jeg sa 4 gjennomgående bolter + 2 FESTEBOLTER. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Honda10hk Svart 18.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2008 Da har jeg fjernet 3 cm av hekken: Om en times tid er det testkjøring, gleder meg Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Om en times tid er det testkjøring, gleder meg Hei, hvordan gikk testkjøringen.? Sitér dette innlegget Link to post
Honda10hk Svart 19.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Det gikk kjempe bra. Fikk prøvd på full gass i sted, må si det gikk unna (Tipper 35-40 knop) Angående det med motoren var for kort, vil jeg si ikke er noe problem lenger Takk for hjelpa Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Bra du fikk det til å fungere "Honda10 hk". 35-40 knop var jo bra, men lån en GPS for å få det korrekt.Lite tips, husk innkjøringsprosedyren. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Barbossa Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 (redigert) Dette går ikke bra du vil få store mengder luft til propellen. Platen over propellen skal være under laveste punkt av bunn på båten, og her er du 5 cm over. Du er heldig om du får halv fart. Du må ikke kjøre med dette over tid da motor vil få for høyt turtall og du får kavitason på propell. Den blir over tid ødelagt. Anbefaler at du senke akterspeilet 6 til 6,5 cm. Du har da "race" høyde og får maks hastighet. Redigert 20.Juli.2008 av Captain Barbossa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Platen over propellen skal være under laveste punkt av bunn på båten, og her er du 5 cm over.Du er heldig om du får halv fart. Hææ ?? ser helt perfekt ut for meg, hvis en kun tenker på fart bør motoren monteres så høyt som mulig ( mindre motstand ) . Men da er det viktig å se på resten..... Kjøling, får motoren nok vann ??, hvis ja kan motoren heves mere.... Slipper propellen ??.... kan muligens senkes litt ELLER se på andre propeller ( stål sitte bedre i vannet ), er mange forskjellig designer som fungerer med høy montering. Anbefaler at du senke akterspeilet 6 til 6,5 cm.Du har da "race" høyde og får maks hastighet. En har da en "forhandler" montering som fungerer dårlig ... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
chagall Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Platen over propellen skal være under laveste punkt av bunn på båten, og her er du 5 cm over.Du er heldig om du får halv fart. Anbefaler at du senke akterspeilet 6 til 6,5 cm. Du har da "race" høyde og får maks hastighet. Hei, han har jo senket akterspeilet 3 cm til og antivent. plata ligger vel da ca: 2 cm over laveste punkt. Videre har han prøvekjørt med ca: 35-40 knop som resultat. Med en stålprop. med riktig stigning tror jeg dette blir optimalt når det gjelder toppfart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.