Jump to content

Hvor kan man fylle bensin nord mellom Trondheim og Lofoten?


daghb

Recommended Posts

Hvor er det greit å fylle bensin mellom Trondheimsfjorden og Lofoten? Snakker ikke om pris, men om tilgjengelighet. Kan godt rusle med et par 10-literskanner et lilte stykke, selv om man aller helst vil ha pistolen rett i påfyllingsrøret.

 

Tips?

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

I sandnessjøen kan du fylle i hvana til sandnessjøen båtforening. Fyllingen må skje på land men pumpen står ved landgangen sånn omtrent. Ellers er vel Båtmagasinet sin havneguide en bra plass å lete etter dette skulle jeg tro

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ellers er vel Båtmagasinet sin havneguide en bra plass å lete etter dette skulle jeg tro

 

Har inntrykk av at endel havner "skryter på seg" fyllemuligheter når det i virkeligheten er flere hundre meter til pumpe. Derfor ville jeg gjerne ha noen "inntrykk" fra de som har vært på de forskjellige pumpene. Dessuten er det veldig vanskelig å søke i gjestehavn-oversiktene. F.eks. "vis meg alle gjestehavner med pumpe maks 100 m unna i Nordland fylke" blir vanskelig å søke fram.

 

For "egenskryt" fra gjestehavner se f.eks. dette innlegget på Origo.

Redigert av daghb (see edit history)

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

I Nesna ligger bensinstasjonen 25 m fra dieselbrygga.

 

Takker - hvilken brygge er "dieselbrygga"? Dampskipskaia? Betongkaia på nordsida av dampskipskaia? Småbåtbrygga?

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

Glimrende. Etterhvert som det dukker opp tips på bensinfylling legger jeg det inn på Google Maps med beskrivelse. De stedene jeg besøker får etterhvert også bilder og beskrivelser.

 

http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=U...aa9c4f2&z=8

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

I Namsosområdet fyller jeg på Jøa ved fyllinga på Seierstad. Fylling 50m fra kai, Du må da imidlertid gå på innsia av øya og det er det jo ikke sikkert du gjør om du skal kjøre korteste vei.

Har hjemmehavn på Seierstad og kan opplyse om at butikken der er åpen til 20.00 hver kveld unntatt lørdag, da stenger de 15.30. Søndag er det åpent 16.30 -20.00. Gjestekaia på Seierstad er oppgradert betydelig denne sommeren.

 

Mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Har hjemmehavn på Seierstad og kan opplyse om at butikken der er åpen til 20.00 hver kveld unntatt lørdag, da stenger de 15.30. Søndag er det åpent 16.30 -20.00. Gjestekaia på Seierstad er oppgradert betydelig denne sommeren.

 

Takker - betyr det at de ikke tar kort utenom åpningstidene?

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

I følge forskriften for marinaer er det ikke tillat å selge bensin fara kortpumpe uten at stasjonen er betjent.

 

Kan nok hende - men i dette tilfellet er vel pumpa ved butikken og ikke i marinaen.

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

I svolvær er det besin og diesel hos Statoil i småbåthavna på nordsiden av Svolvær (marinepollen). Husker ikke om det var pistol på for bensin på flytebrygga eller om du må opp på bensinstasjonen (50m).

 

Takker - har ikke lagt dette inn på kartet ennå, ettersom det ikke er helt avklart om man må bære kanner eller fylle direkte.

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg svar direkte fra Statoil (Marinepollen Autosenter) - påfylling direkte av både bensin, diesel og marinegass. Flere som vet om flere påfyllingsmuligheter? Jeg oppdaterer kartet med en gang det kommer tips.

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

Takker - betyr det at de ikke tar kort utenom åpningstidene?

Det betyr nok desverre det, denne sommeren i alle fall, men de er veldig bevisste på å gjøre kundene til lags, så jeg ser ikke bort fra at det med kortautomat kommer om ikke så alt for lenge.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Føler meg sikker på at det er fylling i Brønnøysund, men har ingen anelse om hvor eller hvem..

 

I Vesterålen kan du i allefall legge inn Esso Havna, Sortland. De har fylling av diesel på brygga rett sør for Sortlandsbrua, samt bensin fra pumpe 30m unna.

 

Glimrende å legge det inn i Google maps. kanskje et prosjekt vi kunne gjort for hele Norge? dersom det er mulig for flere å oppdatere vel og merke. =)

Link to post
Share on other sites

Mener det er kortautomat for fylling av bensin og diesel ved gjestekaia på Lauvsnes i Flatanger, som kan benyttes hele døgnet, enten butikken er åpen eller ikke. Der er det pumpe på kaia, mens automaten står utenfor butikken ca 50m fra kaia.

Mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Glimrende å legge det inn i Google maps. kanskje et prosjekt vi kunne gjort for hele Norge? dersom det er mulig for flere å oppdatere vel og merke. =)

 

Glimrende idé. Har foreløpig differensiert mellom "gangavstand" og "fylle rett på" men det er ikke noe problem å lage ikoner som symboliserer andre ting. Hvis flere vil oppdatere, så må jeg nesten sende en "inviitasjon" til de som vil ha "oppdateringsrett" - slik jeg har forstått Google Maps. Vil gjerne ha litt kontroll på dette så jeg vil ikke legge det ut helt åpent. Det som legges inn av informasjon bør være så kvalitetssikret som mulig. Tenker også på å ha mulighet til å eksportere en POI-liste til eksport mot kartplottere etc. etterhvert, men der er ikke min erfaring av de helt store ennå.

 

Å åpne for hele Norge er i praksis bare å endre navnet på kartet :) Herved gjøres dette!

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...