Jump to content

Hvor kan man fylle bensin nord mellom Trondheim og Lofoten?


daghb

Recommended Posts

Det er også mulighet på Bolga i Meløy, her kommer du til å passere. Her er det en landhandel på brygga med pumpe, men det er greit å ringe butikken ( finnes bare en på Bolga) . Jeg var på ferie der i ifjor sommer. Så er det Shell i Ørnes ( Meløy) som ligger ved båthavna. Det er også en båtutstyr og deler i Ørnes.

Link to post
Share on other sites

Mener det er kortautomat for fylling av bensin og diesel ved gjestekaia på Lauvsnes i Flatanger, som kan benyttes hele døgnet, enten butikken er åpen eller ikke. Der er det pumpe på kaia, mens automaten står utenfor butikken ca 50m fra kaia.

Mvh

Ella

 

Sjekket med Den Norske Los - utgave fra 2008 - som sier at det er dieselpumpe på brygga, men bensin rett ved (ved butikken sannsynligvis). Noen ide om dette er rett?

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

På Lauvsnes er det bensinpumpe og dieselpumpe på kaia. Jeg var egentlig ganske sikker på det, men for sikkerhets skyld tok jeg en telefon for å sjekke og innehaveren kunne opplyse at de monterte bensinpumpe på kaia sist høst.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Takk.. Har fått med meg Knarrlagsundet men er litt usikker på om "fylle ved kai" betyr å fylle rett på tanken fra pumpa eller om man må bære bensinen fra et eller annet sted på land. Har også notert Kvenvær på Hitra. Hvis noen har opplysninger om det er kortautomat tilknyttet disse pumpene, evt. åpningstider eller slikt, så dkriv det gjerne inn i denne tråden.

 

Det er bare å komme med tips over hele landet. Har utvidet kartet til å omfatte hele fedrelandet.

Redigert av daghb (see edit history)

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei daghb

 

Ser på google at du har lagt inn fylling i sveggsundet.

Der forsvant både butikk og bensin for noen få år tilbake. (2-3 kanskje, husker ikke helt)

 

Men er fortsatt fylling midt i langøysundet enda, bensin og diesel.

Bensinpumpe på land, ikke slange som rekker.

Diesel er slange som rekker utom kai.

Dog de har litt sære åpningstider. Men de som driver bor like ved, så det er bare stikke til ett av husene evt og banke på døra om det er stengt det.

Er ei heller ikke kort, bare cash.

Men er snakk om at det kommer til å bli laget annet/nytt opplegg og andre drivere enn dagens etterhvert.

 

237935.jpeg

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

På Helligvær kan du kjøpe bensin på Samvirkelaget. De har manuel handpumpe som pumper fra fat via målesylynder og til din medbrakte kanne. prisen sist jeg kjøpte bensin der var vist kr 18.50 pr/l. Kun 30m og gå fra bryga, trolig den eneste plassen i Norge som fortsatt selger bensin på denne måten. Diesel kan du derinot få rett ombord med bra tempo fra 3" slange.

Link to post
Share on other sites

Kjørte denne ruten i fjord. Kjørte da ifra Tr.heim til Vesterålen. Fylte tanken på flg. steder. Ørlandet - Besaker - Brønnøysund - Ørnes - Bodø.

Hadde ikke ekstra kanner med meg, så jeg måtte safe noen plasser :sailing:

Alle plasser uten den på besaker hadde ok påfyllingsmuligheter.

 

ps! om turen ikke e gjenomført, så go tur :cheers:

ottis
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...