Jump to content

Feste av flatt tretrinn på rundt stål - dårlig stabilitet

Herman

Recommended Posts

Jeg har lagt teak på trinnene på badestigen. ca 60x20 mm heltre. I utgangspunktet fungerte det greit, men siden badestigen er laget av rør blir det dårlig anleggsflate for teaken, og festeskruen har dermed begynt å jobbe seg ned i treet slik at trinnet blir vaklete. Jeg har sett bl.a. på badeplatformer at det finnes en "plastdings" man kan legge imellom slik at det blir stabilt. Men hvor kjøper man noe slikt?

Jeg ser for meg noe slikt, illustrert for ett av trinnene sett fra siden, det er den svarte biten jeg er på utkikk etter.

plastbit.gif

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Thor: Kanskje ja takk. Det høres ikke helt utenkelig ut at badestigen er laget av 1" rør. Må måle litt. Hvis det er 3/4" blir det vel litt slarkete med 23,5.

Men det må da gå an å kjøpe slikt i løst også? Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg en smekrere modell. Disse er i laget for å feste båtshaker o.l. med, ikke? Men ved nærmere ettertanke kan de kanskje modifiseres litt, trenger jo ikke de siste utstående leppene.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...