Jump to content

Hva slags 3-syl. dieselmotor er dette?

Tressfjord

Recommended Posts

Jeg så et bilde av en 3 sylindret Ford på rundt 50 hk en gang som kunne ligne på den der. Står det ikke noe på blokken noe sted som kan brukes til å identifisere den?

Redigert: Fant den på markedet her på baatplassen! Ford 60hk 3 syl.

Ser veldig lik ut, eller hva?

Edited by index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Takk for strålende hjelp. :smiley: Da er det bare å ta en titt i en MF 135X å se om det er perkins. Noen som har erfaring med dette giret? Er i gang med å pusse opp skroget og det kommer nok til å bli bra. Det eneste problemet er at skroget er oljet og sandpapiret kladder seg relativt fort. Lurer på om det er noen som har tips om hva som er best å sette inn treverket med under vannlinja før bunnstoff?

• 1 month later...

Desverre har jeg ikke fått liv i motoren enda.... Har fyllt opp sylinderene med diesel for å se om dette kan løsne galskapen. Tittet litt nærmere på motoren og da fant jeg innstemplet 7824 og 05NB på topplokket. Dieselpumpen er av merket Simms. Det hadde vært utrolig gøy å fått identifisert treskeverket, så hvis noen klarerå tyde noe ut av disse nr.ene hadde det vært supert!... :crazy:

Noen som kan se hva slags motor og gir dette er? Skulle gjerne hatt manualen til den..

Kan det være en 35hk. Perkins med Sleipner gir?De brukte vanligvis CAV dieselpumpe på de motorene, hvis jeg ikke husker feil.Hvis dette er Sleipner gir,er reverserings-utstyret uorginalt (hjemmelaget) Vil tippe at denne motor er fra tidl. 60 tall (synes også jeg kjenner igjen vanntanken,lik den Sleipner brukte, når de mariniserte Perkins) :confused:

Edited by Pelle Parafin (see edit history)

Finner ikke helt ut av det jeg...Skal gå enda grundigere til verks å se om det kan være andre innstemplinger i blokka. ......

Ellers har det kommet noe blåmann i treverket i løpet av sommeren. Leste i en anne tråd her på forumet at faxelut 1og2 skulle gjøre susen. Har noen erfaring med dette?

Skulle gjerne hatt festeplate for eksenterpapir til vinkelsliper. Noen som vet hvor man får tak i det?

Blåmann fjerner du med Ferro-Bet rustvask. Påførers gjentatte ganger til blåmannnen forsvinner.

Du kan ikke bruke eksenterrondeller på vinkelsliper, de tåler ikke turtallet. Men det finnes spesielle rondeller til vinkelsliper, med tilhørende gummitallerken. Jeg håper du ikke har tenkt å bruke disse på treverket, de er rimelig aggressive....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi