Jump to content

Telenor mobil bredbånd


Astor

Recommended Posts

Prøvde for første gang i helgen denne løsningen og ble forbauset over den gode hastigheten.

Jeg hadde Telenor kontor fra før og hadde visse problemer med avinstaleringen av denne før jeg kunne ta Telenor mobil bredbånd i bruk.

 

Jeg har kun bhov for å bruke denne her hjemme samt på svenskekysten hvor jeg også finner Telenor med hyggelige priser. Jeg valgte fritid og helg og får dermed reduserte priser etter kl. 17.00 på hverdager samt hele helger.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja, har tilsvarende (bare heldøgns fastpris) og er kjempefornøyd. Er jo ikke overalt en har dekning med det raskeste båndet men til båtbruk er det glimrende. Kikket på dekningskartet til Telenor og har grei hastighet et godt stykke utenfor kysten.

- Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T
- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker

Første båter:
- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16

Link to post
Share on other sites

Jeg valgte fritid og helg og får dermed reduserte priser etter kl. 17.00 på hverdager samt hele helger.

 

Reduserte priser = 0 kr. Det koster ingenting å bruke wap eller internet utover den faste månedsprisen (kr. 119,-) etter kl. 17 på hverdager, i helger og på bevegelige helligdager. Funker i det store og det hele veldig bra, men som også Telenor påpeker, det kan fort bli veldig dyrt å bruke det i utlandet.

 

Nuvel

Link to post
Share on other sites

Jeg anskaffet Tenenors mobile bredbånd da båten ble satt på vannet i sommer. Jeg regnet litt på bruken av båndet i Sverige og Danmark og fant rask ut at det blir relativt kostbart å benytte seg av båndet der. Det var grunnen til at jeg gikk over til Ice. Jeg har i noen områder midtfjords sammenlignet hastigheten for Ice og Telenor, og ombord hos meg gikk det da atskillig raskere med Ice. Men sammenligningen er ikke helt rettferdig. "Antennen" fra Telenor ligger på bordet, mens ICE antenna rager 3.8 m over overdekket. Det var Lars H. som overbeviste meg om at ICE er "tingen" i sommer. Men det kan forandre seg fort. Uansett er det greit å ha internett ombord slik at man bl.a. kan følge med værforholdene fremover.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Jeg kjøpte pakken til Telenor før avreise nå i sommer og det fungerte glimrende. Noen avinst. ble det da den hengte seg opp, men alt i alt virket det meget bra. Greit å få inn pent.no og yr.no i ferien. Betaler fast pris 390 pr.mnd, og kan sufte så mye jeg vil. ( greit så lenge jobben betaler)

Redigert av Hansa666 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

 

Tidligere på sommeren kjøpte også jeg Telenors Mobile Bredbånd med USB-tilkobling for laptop'en.

 

Etter tre ukers "test" nå i ferien med campingvogn både oppe i fjellet (Rondane) og ned Gudbrandsdalen, rundt Mjøsa og nedover flere steder på Østlandet, - så kan jeg ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd.

 

Ombord i båten er det jo kjempeforbindelse de fleste steder jeg pleier å ligge......!

 

NB!

 

Til dere som ikke er klar over det, så er det utviklet en mye bedre programvare enn den som følger med, og som nettopp er lagt ut på websidene til Telenor.

 

De anbefaler alle om å oppgradere snarest mulig siden det blir betydelig bedre brukeropplevelse og stabilitet , samt helt nye muligheter som "sømløst" mellom flere forskjellige nett......o.s.v.!

 

God fornøyelse videre i sommer!

 

Skip o'hoi! :seeya::yesnod::sailing:

Link to post
Share on other sites

Takk for henvisningen. Jeg har nå lastet ned den nye programvaren. For de som ønsker å gjøre det samme er siden her: http://www.telenor.no/privat/internett/abo...mobiltbredband/ Den nye programvaren virker atskillig bedre enn den gamle. Her virker det som om Telenor Mobil har gjort en omfattende jobb. Jeg synes det er rart at informasjon om ny programvare ikke er sendt via mail. Jeg ser at opplastingen med ICE her i Limfjorden er 620 kgbs og at Telenors Mobile bredbånd har opplasting på 298 kgbs. Jeg brukte TDCs test av bredbåndhastigheten. Lenken til denne testen er her: http://hastighedstest.tdc.dk/

Link to post
Share on other sites

....Jeg brukte TDCs test av bredbåndhastigheten.

 

En annen testside for hastighetsmåling, som jeg har fått anbefalt av en kamerat som er IT-proff.

Denne websiden er et meget pålitelig og nøyaktig alternativ blant alle mulige forskjellige tilbydere.

 

Prøv den og sammenlign for dere selv, og bli positivt overrasket over stabile og pålitelige målinger....! :seeya::smiley::yesnod:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg har dag & natt avtale med Telenor. Koster kr 299 pr. måned, men på faktura er det påplusset "Mobilt bredbånd etter avtale" kr 49. Lurte på dette og spurte Telenor som sier følgende:

Når du tegnet dette abonnementet, fikk du et USB modem til kr 1,-. Posten på din faktura som heter Mobilt Bredånd med avtale, er et tillegg som følge av dette.

Dette "tillegget" skal falle bort bort etter 12 mnd, og det må bety at jeg betaler kr 588 (kr 49 x 12) for et modem som "koster kr 1". Lureri?

Link to post
Share on other sites

Har brukt Telenor mobilt breiband i over eitt år no, og er nøgd med det. Brukte først USB "minnepinne"-modemet, og har nyleg gått over til ein trådlaus breibandsruter. Denne er eg godt nøgd med. Ein set SIM-kortet inn i ein liten boks i kredittkortstorleik, så lagar den eit lite WLAN inne i båten. Fleire PC-ar kan koble seg på, og nettet er tilkobla 24/7. Ruteren har også innebygd batteri (ca fem timar), så ein kan ta den med i lomma om ein vil.

 

Her er farta eg får med Telenor mobilt breiband:

911079448.png

Link to post
Share on other sites

Min erfaring fra ifjor er at Telenor bredbånd ikke har i nærheten av hyggelige priser på svenskekysten. Regning kommer raskt opp i tusenlapper om du skal gjøre litt mer enn å sjekke værmeldingen. "Hjemmekontor" på svenskekysten er ihvertfall dyrt.

 

Tror jeg måtte betale kr25/MB med Norsk Fri bruk abonement.

Link to post
Share on other sites

ICE og Tele2 har samme priser i Norge og Sverige. ICE har også samme pris i Danmark.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...