Jump to content

Turteller som er defekt


Nikolai92

Recommended Posts

Det enkleste er vel å bare kjøpe ny klokke og byte ut din ødelagte klokke i dashbordet(plug and Pray). Iogmed at den bruker dynamoen som pulser for å måle turtal så finnes det nok ikke noen andre muligheter for å koble opp turteller. Hadde det vært en bensin motor du har så kan turtallet hentes ut fra tenningspulsene, men som regel så er det forskjellige tachometere for om du skal bruke tennpulser eller W på dynamoen.

 

Hvorfor vil du ikke bruke dynamo signalet?

Livet er for kort for sightsing.

Link to post
Share on other sites

Jeg trenger noen råd om hvordan jeg kan fikse turtelleren min som er defekt. jeg har en Volvo Penta Md2b. Turteller er nå koblet til dynamoen, er dette normalt? går det eventuelt an å koble den direkte på motoren?

 

 

Ja det er normalt å bruke W-utgang til dynamo som giver til turteller på dieselmotorer.

 

Du bør sjekke at det ikke er brudd i ledningen fra dynamo frem til turteller.

Evt mål spenning (AC) mellom jord og denne kabelen, hvilken måling får du?

Er det selve instrumentet som er gåent så koster ikke dette allverden nytt.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

For dynamo signalet fungerer tydeligvis ikke:)

 

Hvis det ikke kommer pulser ut på W på dynamoen så kan det være to ting, ene er at bateriet er helt fullstendig fullladet eller så lader ikke dynamo i det hele tatt, og da har man større problemer enn at tacho ikke virker. :smiley:

Livet er for kort for sightsing.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...