Akult Startet 15.Juli.2008 Del på Facebook Startet 15.Juli.2008 Jeg har en D2-75 i båten. Jeg har noen ganger opplevd at EVC-panelet er helt dødt når jeg skal starte opp. Etter gjentatte ganger å ha lagt hovedbryter (batteristrøm motor) ut og inn har det lykkes å få liv i det og få startet motoren. Nå kan jeg ikke med sikkerhet si at det er selve EVC-panelet som er problemet, men jeg finner ingen løse forbindelser. Båten er ny av året og jeg skal la ekspertisen se på saken, men det kunne vært greit å vite om andre hadde hatt lignende problemer? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 EVCpanelet var det mange seilbåt-eiere som hadde problem med i fjor. Dette kjenner Lunde båt godt til. Mange fikk ikke startet opp motorene i det hele tatt. Men jeg mener Volvo kom med en løsning på det. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Akult Svart 15.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Det ser ut til at Lunde Båt vil benytte egne folk å bytte ut EVC-panelet uten å koble inn representanter for Volvo Penta. Problemet var visst kjent fra tidligere tider, men heller uvanlig på de nyere båtene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Akult Svart 13.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2008 Jeg skal runde av tråden med litt facts - i tilfelle noen får tilsvarende problemer og bruker søkefunksjonen på baatplassen for å finne tilsvarende. EVC-panelet var som nevnt dødt, og dermed ingen start. Merkeforhandler (Volvo Penta) antydet flere mulige feilkilder, og Lunde Båt ønsket derfor ikke å la egne folk ta saken. Siden dette var fellesferien, sier merkeforhandler at de ikke har tid til å gjøre noe før etter ferien, evt. tidlig høst. Jeg kontakter derfor Lunde Båt som allikevel får til en avtale dagen derpå, på betingelse av at båten ligger ved bryggen deres. Da jeg var bortreist noen dager, tilbyr Lunde Båt seg å hente båten i hjemmehavn og bringe den til Stavanger for reparasjon. To dager senere henter de den tilbake - ferdig reparert. God service - særlig med tanke på at det er fellesferie og at en av Lunde Båts representanter tilbyr sin fritid/kveldstid til å gjøre dette...(!) Merkeforhandler hadde antydet at en "black box" (elektronikk) påmontert selve motoren gjerne kunne være feilkilden. Denne boksen ble friskmeldt, og det endte med at de byttet ut selve EVC-panelet i cocpit. Nå fungerer det hele utmerket Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.