Ludde Startet 15.Juli.2008 Del på Facebook Startet 15.Juli.2008 Broder`n har en Sea Ray med 2 Mercruisere og BB motor gir en alarm når den passerer 1800 omdreininger som pulserer i intensitet med turtallet.Ingen andre inidkasjoner av noe slag. Temperatur, oljetrykk, drevolje osv. er som det skal og ingen andre indikasjoner på at noe ikke er i orden. Under dashbordet på båten sitter det 4 alarmer og desverre er ledningene mangelfullt merket slik at vi finner ikke ut hva alarmen tilhører. Tar i mot alle forslag til feilsøking. Mistenker at det kan være en jordfeil, men tar i mot alle råd. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Kurt Børge Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Hei Er alarmen er pulserende og har Bravo Tree drev med separat olje tank? Hvis så er tilfelle hadde jeg samme problemet. Det viste seg at flotøren hadde hengt seg eller beveget seg tregt i oljetanken. Tok opp tanken, tømte den for olje og helte på ny olje. Siden har alt vært ok. Tips. les også i den norske instruksjonsboka som du finne på nettet www.marinepower.com gå til download senter og bla deg frem til Operation and Maintenance så finner du den. Husk å velge norsk, men skulle det vise seg at den ikke finnes i norsk må du velge engelsk. (Del 2 Varselhorn signal side 25) Kurt Børge Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 15.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Takk for svar. Serut til at problemet er løst. Giveren til drevoljen viste seg å være i dårlig stand, og vi greide å provosere frem alarmen ved å bikke på ledningene. Prøver å få tak i en ny giver i Smögen. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Kurt Børge Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Ikke så sikker på at det erledningen som er problemet. Jeg prøvde også å vrenge å vri på ledningen. Skru heller av lokket å forsøk å pirk ned i tanken. Flotøren ligger i bakkant mot motoren. Tar du et skrujern og trykker forsiktig ned vil alarmen komme med en gang. Ved å løfte flotøren vil den forsvinne. Ny giver/flotør betyr ny tank siden de har kun et delenummer. Ikke forsøk å skru av flotøren for den er ikke laget for dette. Mutteren lligger inne i tanken og jeg var bare heldig som fikk den til å entre og låse seg etterat jeg hadde funnet at alt var i orden. Verkstedet råder deg/dere til å kjøpe ny hele tanken. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.