Jump to content

Trenger hjelp med kobling av Yanmar 2GM (Skjebergkilen)


Joachim

Recommended Posts

Hei. Sliter litt med min nyinnkjøpte båt med Yanmar 2GM Motor. Lurte på om det er noen i Sarpsborg/Fredrikstad distriktet som har en slik (fungerende) motor. Ønsker å ta en titt på den for å kontrollere montering av ledninger. Har selv båten i Skjebergkilen. Hadde vært glimmrende å kunne ta noen bilder av den.

 

Har forresten motoren i en noe ukjent båt : Sølvjoh 22

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Trenger hjelp til Yanmar 2GM .

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Da jeg kjøpte båten fungerte absolutt ingenting av det elektriske. Har fått ordnet det meste, (etter mye prøving og feiling).

Det er spesielt to kritiske ting som står igjen.

 

Jeg har en mistanke om at de røket begge to, men har liten lyst til å bytte hvis de fungerer.

 

- Kjølevannsfølerern--> Får ikke opp noe på måleren, samt skraping på lydsignal når jeg monterer på den ene kabelen.

 

-Dynamoen( Orginale Mitshubishi)--> etter nøye gjennomgang her på forumet skjønner jeg at det er et helt kapittel for seg selv.

Tror jeg har funnet de riktige kablene, men er fryktelig usikker ettersom jeg tross alt er helt fersk i gamet. (tre mnd med "stor" båt)

 

Det skal sies at forrige eier har skjøta på med litt ymse kabler for å gjøre jobben lettere for meg :headbang:

 

+ Jeg har et instrumenet som sier meg hvor mye "trykk" jeg har et eller annet sted oppgitt i PSI/Bar. Lurer svært på hva dette er?

 

 

Haha: takk for opplysningen opp verkstedsmanualen, har ikke lagt merke til den før. Men jeg fikk ikke lastet den ned, har du det samme problemet?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...