Sinus_nor Startet 2.April.2004 Del på Facebook Startet 2.April.2004 En liten useriøs poll på når vi setter ut båtene våre. Selv har jeg tenkt å få den ut i slutten av påsken - hvis jeg er ferdig med vårpussen da! God puss - hilsen Sinus_nor Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Hei, Vi er igang med båtpussen, men som endel av dere vet har vi en stor jobb igang med omnating av teak dekket. En møysommelig jobb som vi er forespeilet vil ta ca. 200 Timer!!!!! Og så er vi kun rederinnen og meg som skal gjøre det..........Dette tar tid, og ihvertfall med det været som varsles her på østlandet. Men hvis alt går som planlagt, skal båten ut i slutten av april......... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
TwinCab Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Jeg hadde nok håpet å få ut båten før påske (som vanlig), men motorverkstedet mitt rekker nok ikke å gjøre ferdig motorbyttet før påske. Så jeg satser nok på en ekstra grundig båtpuss i løpet av påsken i stedet og håper på det aller sterkest at jeg kan ha den på sjøen innen første helg etter påske Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Cita ligger og dupper!! Godt å kjenne bølgene igjen. God Påske.. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Lars H. Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Hei. Bruker alltid påsken til klargjøring med sjøsetting uken etter. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JanS/EIR Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Gygra har ligget ute og vært i bruk i hele vinter, og i dag går hun fra vinterhavn til sommerhavn! Været ser ypperlig ut her i Trondheimsfjorden, så alt ser lovende ut. God påske til dere alle! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Stormbringer Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Solgte båten min på torsdag , med blandede følelser. Det var min første båt. Så det kommer helt ann på når jeg får kjøpt meg en ny, men da skal den jammen meg komme seg fort på vannet. Abstinensen river godt i kroppen etter å ikke ha vært på sjøen på mange måneder. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Som jeg allerede har fortalt tidligere her på 'baatplassen.no' skal jeg hente ny Scand 29 Baltic, 2004 modell i Fevik,- uka etter påske. Gjett om det er noen som gleder seg! Det er første gangen vi får helt ny båt og det er spennende som bare det. Ønsk oss lykke til! Vi ønsker alle en riktig GOD PÅSKE!!! Hilsen båtfamilie med mor, far og tre gutter på hhv 2, 4 og 6 år! Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Båten kommer på land etter nyttår, og blir sjøsatt før påske. Satser på å få den på sjø i dag eller i morgen. Og jeg gleder meg helt utroligt til å komme på sjø igjen. Fruen gleder seg minst like mye, jeg er vist ikke helt god å være i hus med, når båten er på land. Go' helg allesammen. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Guest Sparky Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Neste år rett etter påsken. Da SKAL jeg med på Hovdan - Skagen race. Med 2 hull i bånn for avventing av minst +10 C avventes til juni iår. (Vil IKKE bruke lokale varmelamper for oppvarming.) mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Er oppe en liten tur nå for innsetting av baugpropell og litt vårpuss. Regner med at den er på vannet igjen rett over påske Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Er så heldig å ha båten lagert inne med i varme lokaler om vinteren. Bor slik til at båten blir benyttet i innsjø med untak av sommerferien som i år vil foregå på svenskekysten. Siden båten har vært lagret inne er det meste av vinterarbeidet gjort. En del av påsken vil bli benyttet til den siste klargjøring. Regner med å få båten på vannet første uka i mai. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Bertinius Svart 3.April.2004 Del på Facebook Svart 3.April.2004 Påsken er hellig for tur på sjøen. Koste hva det vil av arbeid, det har kostet veldig mye i det siste av meg, men det er fordi jeg vil ha gjort så mye. Ha en god sesong! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Så er båten endelig på vannet. hadde en fin tur rundt Hurumhalvøya fra Verket i Drammensfjorden til Sætre. Det var i går ekstremt lavt vann så lavt at hekkagregatet ikke kunne senkes helt ned. Fikk ta i en "slepebåt"! En lokal pensjonist tok årene fatt med sin gamle pram og slepte meg ut på dypere vann. Snakk om fin hjelp. Men været på Hurum innbyr ikke til båtturer så lenge regnet høljer ned. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Hei Ser for meg sjøsetting ultimo April. Utbedring og fornyelse av ting dukker opp hele tiden. Siste: Nye Michigan 4 bladers propeller. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Vi setter ut første helg i mai.Grunnen er at vi er avhengig av mobilkran så alle går på vannet kolektivt. Blir billigere på denne måten. Akkurat nå regner det helt vann så lakkforholdene er ikke de beste, :diving men som båtidiot er vi evige optimister. Ser alltid en lysning i horisonten,klarner det snart tro? God påske alle sammen fra Hannestad. Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Jon-Kåre Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Setter eut når jeg kommer fra kypros, drar dit for 14 dager med avreise 19 april. Skal Prøve å legg "svette slange" fremst i baugen for å starte trutningen mens jeg er bortreist. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Pjolter Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Ligger ute hele året, men bruker den jo ikke så mye om vinteren, Et par turer har det nå blitt, men mindre en beregnet gitt. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
hasog Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 Dette er SPORT som min far hadde i mange år for å komme fram og tilbake fra hytten, på Lille Sotra. Den var bygget som lesnsmannbår i Sund Kommune. Han hadde båten i DRAUGEN i Store Longårdsvann i Bergen. Båten skulle ut rett før påsken uansett når påsken kom det året. Nåde de båtene som sto i skinnegangen då. Han bygynte alltid hver høst med å gjøre båten klar for neste sesong. Det sto omtale i bladet "Skjøsport nr 1 1961) bladet er forøvrig kalt opp etter båten. Hvor den er nå hvet jeg ikke, det hadde vært mortsomt å høre om den flyter endå. God Påske Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 La ut båten 2/4 og har hatt et par test turer allerede. Nypolert og fin. Dessverre er ikke Frognerkilen det reneste stedet når det blåser fra Nord Det blir bedre når veiene blir feiet og piggdekkene skiftes ut Deilig å kjenne det vugger igjen! Ha en god sesong Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Majali Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 etter at følgende er ferdig: Nytt dekk, bakk og dørk installert motor og drivlinje, pusset ned alt over vannlinjen + påfølgende beis, olje og lakk. nytt el.anlegg montering av vinduer, dekksforskuinger lanterner osv.... nye dollbord og fenderlister. .....og inredning Da er det vel litt uti juni skulle jeg tro Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 Hei, Vi er igang med båtpussen, men som endel av dere vet har vi en stor jobb igang med omnating av teak dekket. En møysommelig jobb som vi er forespeilet vil ta ca. 200 Timer!!!!! Og så er vi kun rederinnen og meg som skal gjøre det..........Dette tar tid, og ihvertfall med det været som varsles her på østlandet. Men hvis alt går som planlagt, skal båten ut i slutten av april......... Fernanda Om alle hadde visst at det var begrenset levetid på et teakdekk tror jeg kanskje færre hadde kjøpt det på sine seilbåter. På familiens HR 29 ble dette gjort av profesjonelle folk. Kostet 50.000 Men duverden så pent dekket ble. Utover det: Bitteliten II tar vannet i morgen - om alt stemmer overens med det marinaen sier Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Håper jeg kommer en tur utpå sensommeren, er blitt mye og gjøre på den, å jeg finner ny ting jeg kan gjøre hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Yks Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Først skal eg gjere det, og så er det det og så.............. Eg har ein del jobb igjen men neste år skal eg sjøsette i desse tider, trur eg............ I mellom tida får eg sjå på alle som har sjøsett, og verte meir og meir misunnelig. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Utover det: Bitteliten II tar vannet i morgen - om alt stemmer overens med det marinaen sier Og det gjorde hun også. Nå er Bitteliten II trygt forvart i hjemmehavnen - litt tyngre enn i fjor som følge av en del ekstra "snacks" som har kommet på i løpet av vinteren - og med et par knop høyere toppfart som følge av ny stålpropell Desverre må båten tilbake til marinaen for reparasjon og utbedringer de ikke rakk i vinter (de har jo bare hatt båten i 6 måneder hos seg - og det er jo ikke så lett å rekke alt på så kort tid - sier de :nonod: ) Nå håper jeg på strålende påskevær slik at båten også kan brukes litt i påsken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.