Jump to content

Når skal du sette ut båten i år?

Sinus_nor

Recommended Posts

Hei,

Vi er igang med båtpussen, men som endel av dere vet har vi en stor jobb igang med omnating av teak dekket. En møysommelig jobb som vi er forespeilet vil ta ca. 200 Timer!!!!!

Og så er vi kun rederinnen og meg som skal gjøre det..........Dette tar tid, og ihvertfall med det været som varsles her på østlandet. Men hvis alt går som planlagt, skal båten ut i slutten av april......... :yesnod:

Fernanda

Båthilsen fra Fernanda.

Jeg hadde nok håpet å få ut båten før påske (som vanlig), men motorverkstedet mitt rekker nok ikke å gjøre ferdig motorbyttet før påske. Så jeg satser nok på en ekstra grundig båtpuss i løpet av påsken i stedet og håper på det aller sterkest at jeg kan ha den på sjøen innen første helg etter påske :yesnod:

Som jeg allerede har fortalt tidligere her på 'baatplassen.no' skal jeg hente ny Scand 29 Baltic, 2004 modell i Fevik,- uka etter påske. Gjett om det er noen som gleder seg! Det er første gangen vi får helt ny båt og det er spennende som bare det. Ønsk oss lykke til!

Vi ønsker alle en riktig GOD PÅSKE!!!   :yesnod:

Hilsen båtfamilie med mor, far og tre gutter på hhv 2, 4 og 6 år!

Båten kommer på land etter nyttår, og blir sjøsatt før påske. Satser på å få den på sjø i dag eller i morgen. Og jeg gleder meg helt utroligt til å komme på sjø igjen. :cryin: Fruen gleder seg minst like mye, jeg er vist ikke helt god å være i hus med, når båten er på land.

Go' helg allesammen. :yesnod:

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Er så heldig å ha båten lagert inne med i varme lokaler om vinteren.

Bor slik til at båten blir benyttet i innsjø med untak av sommerferien som i år vil foregå på svenskekysten.

Siden båten har vært lagret inne er det meste av vinterarbeidet gjort.

En del av påsken vil bli benyttet til den siste klargjøring.

Regner med å få båten på vannet første uka i mai.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Bilde

Så er båten endelig på vannet. hadde en fin tur rundt Hurumhalvøya fra Verket i Drammensfjorden til Sætre.

Det var i går ekstremt lavt vann så lavt at hekkagregatet ikke kunne senkes helt ned.

Fikk ta i en "slepebåt"! En lokal pensjonist tok årene fatt med sin gamle pram og slepte meg ut på dypere vann. Snakk om fin hjelp.

Men været på Hurum innbyr ikke til båtturer så lenge regnet høljer ned.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vi setter ut første helg i mai.Grunnen er at vi er avhengig av mobilkran så alle går på vannet kolektivt. Blir billigere på denne måten. Akkurat nå regner det helt vann så lakkforholdene er ikke de beste, :diving men som båtidiot er vi evige optimister. Ser alltid en lysning i horisonten,klarner det snart tro? God påske alle sammen fra Hannestad. :flag:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Setter eut når jeg kommer fra kypros, drar dit for 14 dager med avreise 19 april. Skal Prøve å legg "svette slange" fremst i baugen for å starte trutningen mens jeg er bortreist.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Bilde Dette er SPORT som min far hadde i mange år for å komme fram og tilbake fra hytten, på Lille Sotra. Den var bygget som lesnsmannbår i Sund Kommune. Han hadde båten i DRAUGEN i Store Longårdsvann i Bergen. Båten skulle ut rett før påsken uansett når påsken kom det året. Nåde de båtene som sto i skinnegangen då. Han bygynte alltid hver høst med å gjøre båten klar for neste sesong.

Det sto omtale i bladet "Skjøsport nr 1 1961) bladet er forøvrig kalt opp etter båten.

Hvor den er nå hvet jeg ikke, det hadde vært mortsomt å høre om den flyter endå.

God Påske

:smiley:

La ut båten 2/4 og har hatt et par test turer allerede. Nypolert og fin. Dessverre er ikke Frognerkilen det reneste stedet når det blåser fra Nord :sad: Det blir bedre når veiene blir feiet og piggdekkene skiftes ut  :smiley:

Deilig å kjenne det vugger igjen!

Ha en god sesong  :cheers:

Hilsen Harald L

Trude III

etter at følgende er ferdig:

Nytt dekk, bakk og dørk

installert motor og drivlinje,

pusset ned alt over vannlinjen + påfølgende beis, olje og lakk.

nytt el.anlegg

montering av vinduer, dekksforskuinger lanterner osv....

nye dollbord og fenderlister.

.....og inredning

Da er det vel litt uti juni skulle jeg tro :headbang:

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Hei,

Vi er igang med båtpussen, men som endel av dere vet har vi en stor jobb igang med omnating av teak dekket. En møysommelig jobb som vi er forespeilet vil ta ca. 200 Timer!!!!!

Og så er vi kun rederinnen og meg som skal gjøre det..........Dette tar tid, og ihvertfall med det været som varsles her på østlandet. Men hvis alt går som planlagt, skal båten ut i slutten av april......... :headbang:

Fernanda

Om alle hadde visst at det var begrenset levetid på et teakdekk tror jeg kanskje færre hadde kjøpt det på sine seilbåter. På familiens HR 29 ble dette gjort av profesjonelle folk. Kostet 50.000  :cryin: Men duverden så pent dekket ble.

Utover det: Bitteliten II tar vannet i morgen - om alt stemmer overens med det marinaen sier

Utover det: Bitteliten II tar vannet i morgen - om alt stemmer overens med det marinaen sier

Og det gjorde hun også. Nå er Bitteliten II trygt forvart i hjemmehavnen - litt tyngre enn i fjor som følge av en del ekstra "snacks" som har kommet på i løpet av vinteren - og med et par knop høyere toppfart som følge av ny stålpropell  :seeya:

Desverre må båten tilbake til marinaen for reparasjon og utbedringer de ikke rakk i vinter (de har jo bare hatt båten i 6 måneder hos seg - og det er jo ikke så lett å rekke alt på så kort tid - sier de  :nonod: :nonod: :nonod:)

Nå håper jeg på strålende påskevær slik at båten også kan brukes litt i påsken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...