StigA Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 da er båten tatt ut av vinterdvalen. Regner med at båten er på mjøsa om 1 mnds tid. Gleder meg STORT!! Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 (redigert) Båten kommer på sjøen 13 mai håper jeg, men skal ikke se bort i fra at det kan bli en ukes forsinkelse. Må bare lage ferdig dekk bak, olje og lakke skrog, lakke motor og rydde opp i det elektriske først. Og selvfølgelig vaske ned hele båten da. Redigert 24.April.2005 av jorhei (see edit history) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
anton Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Båten har vært klar hele vinteren. For to uker siden hadde vi første seilturen. Nå venter jeg bare på at et kraftig lavtrykk skal legge seg godt til rette over sør-Norge slik at vi får brukbart vær for å ta opp båten til polering og bunnsmøring. Kanskje skjer det om ei uke. Kanskje om en måned. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Hei Jeg har ligget på vannet siden i fjor. Nå i helgen har det vært slippsetting. Båten er på vannet igjen i morgen. Båter har det best i vann, det er det de er laget for. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 (redigert) Båten skal ut på onsdag27. april. Kom akkurat hjem etter at alt var helt ferdig, puhhh!! Teakdørk er renset og oljet, all innredning er oljet, båten er rubbet, polert og behandlet med hardvoks. Stoffingen er klar, kalesjen nyvasket og impregnert, og alle tekniske dubbeditter er testet og funnet i orden. Drevet settes på på tirsdag, sammen med den nyinnkjøpte drevdusjen, så nå er livet godt å leve igjen. Å som jeg gleder meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Redigert 24.April.2005 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
ares Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 kl. 19.46 i kveld fekk Atene vann under kjølen og MD17D startet etter 5 sek. Kl. 20.07 ferdig fortøyd. kl. 20.11 nytrekt kaffe kl. 21.25 jeg rusler hjem Sitér dette innlegget Ares Link to post
Andy Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Æ må vente te fræddan... Kun 5 dager til Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Jeg skal sjøsette i morgen kl. 12:00 - et lite forbehold med kranbilfører som skal til behandling, kanskje endring av klokkeslett Nå gleder jeg meg som en unge, båten har ikke hatt vann under kjølen siden ca. 15. juli i fjor!!!!!!!!!!! Nå tåler jeg ikke noen form for utsettelse så jeg håper ikke på telefon i morgen, før etter sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Zaphir skal på vannet Onsdag 4. mai, dersom jeg finner en kranbil som kan ta oss. Vi er 7 båter som skal løftes i havna, og jeg skal bestille kran. Gleder meg stort til å kjenne bølgeskvulp under føttene igjen. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
bella Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Den nye Bella`n skal sjøsettes 4 mai Det virker som en evighet med det været som er nå , men fikk meg en fin tur fra Tønsberg til Sandefjord i går med en nylig sjøsatt Nidelv 690 Det hjalp ikke på abstinensene... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Snekken går på vannet på Torsdag. Har igrunn solgt den, men synes det er greit å sjøsette den og se at alt fungerer før levering. Og så kan det jo kanskje bli noen båtturer også! Halcoen kommer nok ikke på vannet før langt ut på sommeren.... Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 satt den ut i forrige uke, første overnatting i helga. Trøkka 5 kompiser på ca 160-180 i sonata'en, litt trangt men det funker Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Båten ble satt ut for 4 uker siden, den 30. mars. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Nå er det ikke lenge før... Til tross for at den har vært ferdig polert siden februar, har innspurten tatt tid, med bla ombygging av pentry: nye skuffer med glideskinner fra Clas Ohlsson, lensepumper etc. Kanskje det blir mindre arbeid neste år? Men til helga skal den ut!!! Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Baywatch Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Ser dårlig ut med sjøsetting i år,gitt. Da blir det nok på seinsommeren/høsten, i så fall. Har sagt opp båtplassen min, siden jeg skal lage meg til egen brygge. Men så er det en viktig utbedring på huset som må gjøres først, så bryggeprosjektet må la vente på seg. Så båtlivet i år blir nok i min far sin båt eller som mannskap på andre båter. Men til neste år blir det kanskje ny båt også, dersom jeg ikke som i år blir forfulgt av restskatt, tannlegeregninger og dyre bilreparasjoner Jepp, dette ble ganske OT. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 På sjøen i dag! En uke tidligere en vanlig, men med dette været var det ikke noe valg Så spørs det bare om været holder seg. Sitér dette innlegget Link to post
m95 Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 (redigert) Satte ut "Bør" idag kl 0800 , nydelig vær og blikk stille. Hadde problemer med falsk luft i sjøvannsfilteret og demed for dårlig kjøling. godt å få sjekka dette nå. Må kjøpe nytt men håper å få bedre kvalitet denne gangen. Redigert 25.April.2005 av m95 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Hysteriske tilstander på jobben, sitter faktisk her ennå... Ingen bedring i sikte på noen dager enda, også skal ny hydraulisk styring ferdigmonteres og bunnstoff flekkes. Antar salige stunder i starten på mai... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Marø Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Setter ut 6. mai i Oppegård. Vi er to båter som da skal gå til Skjebergkile hvor vi har fått båtplass for første gang. Gleder oss til å få større nærområde enn indre Oslofjord. Siden utsett er så sent som 17:30, går vi til Håøya første dag. Vi gleder oss enormt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Setter ut 6. mai i Oppegård. Vi er to båter som da skal gå til Skjebergkile hvor vi har fått båtplass for første gang. Gleder oss til å få større nærområde enn indre Oslofjord. Siden utsett er så sent som 17:30, går vi til Håøya første dag. Vi gleder oss enormt. <{POST_SNAPBACK}> Hvis vær og vind og fruen er villig (på en båttur), så treffer dere kanskje gamle Astor i svingene rundt "Håja". Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Marø Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Hei Astor Er du en av de "Elvaroer" som vanligvis ligger i det vi kalle "Elvarobukta"? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 (redigert) Hei Astor Er du en av de "Elvaroer" som vanligvis ligger i det vi kalle "Elvarobukta"? <{POST_SNAPBACK}> Det tror jeg ikke. Vi liker å røre litt på oss. Litt på "Håja", litt i Sandspollen, Håøyabukta osv. Det er i alt fire Elwaroer på Sætre. Redigert 26.April.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Marø Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Astor Ok, regner med at du har vimpel så jeg skal holde utkikk. Båten min heter Marø. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 Skal ut 1. mai. Begynner å bli klar nå. Startet opp motoren for et par dager siden (og motoren starter på første slag etter vinterdvalen). Har isolert motorrummet, og det virker som det har hjulpet en hel del på støyen. Blir spennende å høre når båten ligger på vannet. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Ludde Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 Ska ut i dag kl. 18.00 og gleder meg som en unge. Båten er 100% klar og bare venter på å få saltvann under kjølen. Litt nedtur at jeg skal reise bort i helgen, og ikke kan dra på tur, men en liten runde i dag, og en laaaaang tur neste helg står på planen. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.