Jump to content

Når skal du sette ut båten i år?

Sinus_nor

Recommended Posts

Båten kommer på sjøen 13 mai håper jeg, men skal ikke se bort i fra at det kan bli en ukes forsinkelse. Må bare lage ferdig dekk bak, olje og lakke skrog, lakke motor og rydde opp i det elektriske først.

Og selvfølgelig vaske ned hele båten da.

Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Båten skal ut på onsdag27. april. Kom akkurat hjem etter at alt var helt ferdig, puhhh!!

Teakdørk er renset og oljet, all innredning er oljet, båten er rubbet, polert og behandlet med hardvoks. Stoffingen er klar, kalesjen nyvasket og impregnert, og alle tekniske dubbeditter er testet og funnet i orden.

Drevet settes på på tirsdag, sammen med den nyinnkjøpte drevdusjen, så nå er livet godt å leve igjen.

Å som jeg gleder meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flag:

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

:flag: Jeg skal sjøsette i morgen kl. 12:00 - et lite forbehold med kranbilfører som skal til behandling, kanskje endring av klokkeslett :confused:

Nå gleder jeg meg som en unge, båten har ikke hatt vann under kjølen siden ca. 15. juli i fjor!!!!!!!!!!!

Nå tåler jeg ikke noen form for utsettelse :nonod: så jeg håper ikke på telefon i morgen, før etter sjøsetting :sailing:

Nå er det ikke lenge før...

Til tross for at den har vært ferdig polert siden februar, har innspurten tatt tid, med bla ombygging av pentry: nye skuffer med glideskinner fra Clas Ohlsson, lensepumper etc. Kanskje det blir mindre arbeid neste år?

Men til helga skal den ut!!!

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Ser dårlig ut med sjøsetting i år,gitt. Da blir det nok på seinsommeren/høsten, i så fall. Har sagt opp båtplassen min, siden jeg skal lage meg til egen brygge. Men så er det en viktig utbedring på huset som må gjøres først, så bryggeprosjektet må la vente på seg. Så båtlivet i år blir nok i min far sin båt eller som mannskap på andre båter. Men til neste år blir det kanskje ny båt også, dersom jeg ikke som i år blir forfulgt av restskatt, tannlegeregninger og dyre bilreparasjoner :headbang:

Jepp, dette ble ganske OT.

Setter ut 6. mai i Oppegård. Vi er to båter som da skal gå til Skjebergkile hvor vi har fått båtplass for første gang. Gleder oss til å få større nærområde enn indre Oslofjord. Siden utsett er så sent som 17:30, går vi til Håøya første dag. Vi gleder oss enormt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis vær og vind og fruen er villig (på en båttur), så treffer dere kanskje gamle Astor i svingene rundt "Håja".

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...