Marwin Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Henter opp denne gamle strengen.... Nå har det regnet i en ukes tid, det begynner å bli LITT lysere, og tankene begynte å svirre rundt DATO for utsetting... Og SÅåhh begynte det å snø igjen Men det er enda nesten 2 mnd.er igjen til Påske. Satser på båtPåske i år... Når skal DERE sette ut?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
submiss Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Vi satser også på å starte sesongen med båtpåske i år Har båten liggende som utstillingsbåt denne vinteren, og håper bare at alt går som ønsket, at vi får henne på sjøen til påske Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
sivne Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Båten ligger fint på sjøen den!!! Førstelangtur blir i påsken!! Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
C-marine Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Blir vel når isen går i båthavna. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
ok67 Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Har litt småjobbing/modifisering på skroget også i år, men mye mindre enn i fjor, bare litt småjusteringer. Så håper på mye tidligere utsetting i år enn i fjor, da ble det ikke før i slutten av juni. Vær og temperatur avgjør hvor fort jeg blir ferdig med jobben, men håper på sjøsetting i mai/juni. (Må vist ut å kjøre snøfræs snart ser det ut til.) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Jeg skal pusse ned/male, olje og lakke hele båten først. Så skal riggen pusses og oljes, og deretter skal det legges nytt tak på ruffen og nytt dekk hele veien. Siden båten er helt ribbet for innredning, både i ruff og sittebrønn, så skal dette lages til (etter at jeg har skiftet endel stålspant og bunnstokker). En eller annen form for kalesje/kapell skal jeg også lage til over sittebrønn, slik at dette kan bli et innerom i dårlig vær ( og brukes slik at regn ikke legger seg inne i båten. Til slutt monteres alt av utstyr, og båten skal på vannet i løpet av mai!. Jada......jada.....jada.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
litt peiling Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Jeg har båten i skjeberg og legger`n ut siste helga i april. Driver ikke med isfiske Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Sette ut båten Blir vel ei råd med det og kanskje, men jolla ligger i havna Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 (redigert) Slapp av, Bastard....du har alltid neste år! PS: Skal forresten sjekke sveiseprisen opp igjen...hørte ikke mer fra ham..men sjekker igjen. Redigert 4.Februar.2007 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Ja, det ville vært fint. Jeg hadde glemt det bort. Båten kommer på vannet etterhvert, det er veldig mye og gjøre på jobben om dagen siden vi flytter fra Horten til Holmestrand. Så det blir lange dager, men til gjengjeld blir det bare 5 minutter til jobb Så da blir det tid på kveldene når vi er ferdig med flytting Sitér dette innlegget Link to post
Mackser Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Har hatt båten på havet hele vinteren, men den blir ikke så mye brukt i desember og januar. Men fra nå og utover er det fint å ta seg en tur på havet! Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Båten er på vannet hele året her, men blir bare litt fiske evt fra nov til feb. Men etter det er det muligheter hvis godværet dukker opp. Planer om påsketur i år. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Båten er selvfølgelig der hvor den hører hjemme - på sjøen - hele året Det ble vel 500 nautiske mil i januar, men kan nok bli litt mindre i februar . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tommy R Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Hei Har ein på sjø så eg er reddet. Den andre har eg ikkje begynt på enda, men den skall ut i april/ mai. Lite å gjøre med den og. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2007 Båten ligger på sjøen hele året, og der har den det best. Det har blitt noe men lite bruk de siste 2 månedene men nå fremover vil det nok øke på. Satser på en langhelg på slipp i mars for vårpuss samt montering av skroggjennomføringer til ny WC+septik samt ekstra kjølevannsinntak. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
C-marine Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Dre som har båten ute hele året, når blir nytt bunnstoff lagt på? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
index Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Dre som har båten ute hele året, når blir nytt bunnstoff lagt på? Tar som regel båten opp på slipp hvert annet år eller så for en skikkelig vask, skifte av anoder og bunnsmøring der der det er nødvendig. Selvpolerende bunnstoff virker helt til det er slitt bort, så jeg flekker bare der det har flasset av samt i vannlinjen, med mindre det ser tynnslitt ut. På denne måten unngår man også at det bygger seg opp tykke lag med bunnstoff som flasser og må skrapes vekk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SF Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Dre som har båten ute hele året, når blir nytt bunnstoff lagt på? Jeg tar normalt opp båten en helg i april-mai og legger nytt bunstoff da. Gjør også båten ren, skifter anoder og tar service på drev. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Geirh Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Sjøsatte i dag,nydelig vær så jeg håper vi får oss noen turer nå på vinteren. Har polert skroget,bunnsmøring senere på våren. Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Båten er på vannet og stoffing tar jeg vanligvis så nært langtur som mulig. I år betyr det i slutten av juni. Det er fint å ha båten ute, men jeg må innrømme at jeg ikke er så mye utpå på denne tida. Det skyldes tungvint presenning, frosne fortøyninger og innimellom er havna frosset igjen og. Men jeg "vinner" totalt ca 10 uker båtsesong i forhold til de i samme havn som står på land, fordi tidene for oppsett og utsett er så rigide. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Tar som regel båten opp på slipp hvert annet år eller så for en skikkelig vask, skifte av anoder og bunnsmøring der der det er nødvendig. Selvpolerende bunnstoff virker helt til det er slitt bort, så jeg flekker bare der det har flasset av samt i vannlinjen, med mindre det ser tynnslitt ut. På denne måten unngår man også at det bygger seg opp tykke lag med bunnstoff som flasser og må skrapes vekk. Selvpolerende bunnstoff? Høres jo bra ut - fungerer det like godt som vanlige varianter? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 fungerer det like godt som vanlige varianter? Mye bedre! Ingen grunn til å bruke noe annet! Med mindre du har en båt som går over 35 knop da. I så fall er hardt bunnstoff det eneste som holder over tid visstnok. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
whatever Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 (redigert) Båten på vannet Båten på vannet 2 Der kom båten på vannet. Noen som ser hvor dette er? Båten er til salgs, men markedet ser tregt ut, andre med samme erfaring? ps... det er Scan Classicen som er min Redigert 25.April.2008 av whatever (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 hmmm ingen kommentar??? Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Satser på neste helg, da er det springflo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.