KaRsK Startet 15.Juli.2008 Del på Facebook Startet 15.Juli.2008 Har ett problem på hytta vår , me d at hurtigbåter spesielt går inn til kai i langt over 5 knop og det resulterer i at båtene som ligger fortøyd (med store fendere) inntil brygga vår og naboens brygge slår seg mye mot brygga og noen ganger virker det som om båtene kommer opp på brygga.. dette er i et sund , som det etter mitt og andres hode burde være 5 knop .. hvor kan jeg sjekke opp det ? mvh karsk Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Det var en tråd her som hadde en link til en oversikt over kommunenes fartsbegrensningger, her er den . Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 15.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 takker for svar , men fant desverre ikke noe om den plassen :( hva skjer hvis bølgene fra hurtigbåten ,gjør at båten knuses mot land .. ( Er til tider STORE bølger) ? hvem er ansvarlig.. ? jeg fortøyer med 4stk fendere av den store sorten inn mot kai. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 (redigert) Dersom det kan bevises at hurtigbåten forårsaker skade pga. store bølger er han ansvarlig. Men det må bevises. Hvor er dette? Redigert 15.Juli.2008 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 En telefon til rederiet før det skjer skade er nok ikke så dumt. Også kan man jo nevne sånn i forbifarten at man gjerne ser at dette løser seg uten at man lager noen stor sak ut av det (med media etc - som man jo kan dra inn om det blir skader på båtene) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 15.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 er på fogn i ryfylke, er kanskje greit å sende rederiet en mail .. og forklare at det slett ikke er alle kapteinene det gjelder heller.. mange kjører uten en krusning på vannet .. men så kommer plutselig en i 20-25 knop nesten inn til kaikanten.. arrg.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.