m/s draugen Startet 15.Juli.2008 Del på Facebook Startet 15.Juli.2008 Da er alt klappet og klart for 2 båter for å dra nordover til Brønnøysund på årets sommerferie.Vi startet fra hjemmehavna vår og gikk til Abelvær første dagen.Havna der er det alltid hyggelig å komme til.Nytt serviceanlegg med topp kvalitet.Der finnes ofte folk som har tilhørighet i havna og geleider oss i båsene som er ledige da eierne er på båttur selv.Dagen etter gikk til Eidshaug,en trivelig liten plass nord for Rørvik.Der skulle vi ta en liten sjekk av motorer og andre ting for å forvisse oss om at fruene og barna skulle ha en trygg tur.MEN da visste det seg at den ene av båtene hadde fått hull i bunnpanna.Det var den ferien tenkte jeg,men min reisevenn ville det ikke slik.Sikaflex er hans beste venn og den skulle være redningen.Vi lappet hullet etter å ha vasket rent med rødsprit.Dagen etter ble en nedslående dag....olje fortsatt.Da kom det en kar fra båtforeningen og han viste seg å være en kjernekar.Vi fikk tlf.nr til en med lastebilkran,lån av slipp og satte oss i kontakt med verftet på Måneset,Holthe og sønn.Alt av slanger,aksling,etc.ble løsnet og da floa ble så stor at akterenden gikk opp på vognen startet sirkuset.Kranen ble ført inn døra bak slik at motoren ble taljet opp,bunnpanna skrudd av,fraktet over til verftet der en etter endt arbeidstid ventet slik at bunnpanna ble sveiset.Tilbake til båten,skrudde på bunnpanna,taljet motoren ned og sjøsatte båten.Alt dette på samme floa.Jeg ble imponert av båteieren og ikke minst av alle de snille folkene på Eidshaug. Til Brønnøysund og hjem igjen kom vi uten problemer. Ang.Brønnøysund og sanitærforholdene de har å tilby båtfolk,så må det være det mest simple og elendige som kan tilbys langs vår kyst. Takk for turen og god sommer Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 Det er godt når man får ordnet slikt på rekordtid, spesielt når det er sommerferietid... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hansi Svart 16.Juli.2008 Del på Facebook Svart 16.Juli.2008 Kjekkt at det enda finnes folk langs vår langstrekkte kyst som ser gleden i å hjelpe andre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.