mortente Startet 15.Juli.2008 Del på Facebook Startet 15.Juli.2008 Hei. Jeg har en 20 fots skjærgårdsjeep med en 2006mod suzuki df 115. Da jeg skulle kjøre denne første tur i vår fikk jeg problemer med motoren etter en times kjøring. Den mistet plutselig turtall. Dette skjedde gjentatte ganger. Presset da på belgen og da kom den opp i turtall igjen. Det virket som om den ikke fikk nok bensin. Bensinen har overvintret i fast tank. Samtidig har jeg fått en lekkasje i tanken, så den har jeg tømt og gått over til løse tanker. Skiftet så bensinfilter(vannutskillerfilter) og belg. Har også prøvd med ny bensin. Da dette heller ikke hjalp har jeg fortsatt å bruke den gamle bensinen men det ble bare verre. Kunne da ikke kjøre på mer enn 2000rpm. Jeg tømte vannutskillerfilteret og det var en del partikler i bensinen. Har tenkt å bytte vannutskillerfilteret, eventuelt bensinfilteret i motoren. Takker for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Auvik Svart 16.Juli.2008 Del på Facebook Svart 16.Juli.2008 Får du noe alarm på instrumentet.Turtallet reduseres automatisk hvis det er noe galt med oljetrykk,temperatur,osv. Sitér dette innlegget Link to post
mortente Svart 16.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2008 Hei Får ingen alarmlys Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juli.2008 Del på Facebook Svart 16.Juli.2008 Det filteret du byttet, var det det i motoren eller det i båten? På min Yamaha F115 er det forfilter også på injektorene -kan være noe lignende på din..? Hadde det vært lengre bak i systemet, så skulle det hjulpet å bytte bensintank / blære / slange, samt at blæra ofte blir sugd flat. Kan vel også være bensinpumpa som fusker..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
mortente Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Hei Takker for svar. Filteret som jeg har skiftet står i båten. Skal bytte to filtre i motoren og håper det hjelper. Håper det ikke er bensinpumpen, skulle vel vare i mer enn to år. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 19.Juni.2011 Del på Facebook Svart 19.Juni.2011 Har fått samme problem på min 2006 mod suzuki 115 hk den begyner å riste da jeg skal ta den opp i plan for ikke turtall har byttet bensin filter og plugger. jeg prøve på pumpe på blæra ikke noe bedre. de er noe overvinteret bensin i tanken kan de ha noe å si? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Flistrar Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Hei! Jeg har også samme problem på min Suzuki DF115 fra 2002. Gir full gass, og flater ut på ca. 5000 rpm. Etter noen sekunder siger turtallet ned på 4500 rpm. Dette er da alt for lite for en slik motor! Hva er det som gjør disse "turtallsfallene"? Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 6.August.2011 Del på Facebook Svart 6.August.2011 Gammel bensin-teorien har jeg nix tro på. Har alltid latt tanken stå full over vinteren, og turtall er som normalt om våren. Tett tanklufting? Det er et lite bensin finfilter inne i motoren (bak på babord side), men så lenge man har grovfilter med vannutskiller er normalt dette OK. Med såpass ny motor og sånne problemer hadde nok jeg kontaktet et merkeverksted ASAP. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Da er problemet kommet til bake for ikke opp turtall motor en rister. da jeg siftet bensin filter brukte jeg gjengetape på niplene på filteret tåller gjengetape bensin? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Jtk1 Svart 4.August.2018 Del på Facebook Svart 4.August.2018 Samme problem her , noen som har funnet noe ? Sitér dette innlegget Link to post
Lensepumpe Svart 4.August.2018 Del på Facebook Svart 4.August.2018 Lenge siden tennpluggene ble skiftet? Jeg ville ha sikiftet til nye tennplugger med korrekt elektrodeavstand. Sitér dette innlegget Link to post
Jtk1 Svart 4.August.2018 Del på Facebook Svart 4.August.2018 Jeg tror det skyldes bensin på noe vis.. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 4.August.2018 Del på Facebook Svart 4.August.2018 (redigert) En dårlig tennplugg er en mulig årsak, problemer med høytrykks drivstoffilteret (sitter under eksosmanifolden) er en annen. Begge disse har gitt tilsvarende symptomer på min 2006 DF115. Redigert 4.August.2018 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jtk1 Svart 11.August.2018 Del på Facebook Svart 11.August.2018 var ut med dyser og renset demm så ble den grei igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.