Jump to content

Ilas Malfix krybbe, ekstra avstivning nødvendig?


Kodvaag

Recommended Posts

Jeg har en ILAS krybbe med MALFIX klistremerke.

Litt googling så fant jeg ut at det var denne:

 

http://www.ilasmarine.no/sw12354.asp

 

Høy motorbåtkrybbe artikkelnummer: 10252

 

Krybbe.jpg

 

Det jeg lurer på er om jeg må ha et firkantjern i det rektangulære hullet nederst, for å hindre krybben å velte?

Slik at den ene og den andre (like) krybba blir bindt sammen på en måte?

 

Og, ca hvor lang avstand skal jeg sette krybbene med på en Joda 7500?

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Det jeg lurer på er om jeg må ha et firkantjern i det rektangulære hullet nederst, for å hindre krybben å velte?

Slik at den ene og den andre (like) krybba blir bindt sammen på en måte?

 

Og, ca hvor lang avstand skal jeg sette krybbene med på en Joda 7500?

 

Det kommer helt an på underlaget krybben står på. På Sjølyst står det flere hundre båter på samme krybbe uten noen form for ekstra støtte. Der er det asfalt. Men uansett er det aldri galt å sikre krybben ekstra :yesnod:

 

Båten står tryggest når du bruker lengst mulig avstand mellom krybbene, men det viktigste er at den bakerste krybben er bak motoren.

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Det kommer helt an på underlaget krybben står på. På Sjølyst står det flere hundre båter på samme krybbe uten noen form for ekstra støtte. Der er det asfalt. Men uansett er det aldri galt å sikre krybben ekstra :yesnod:

 

....

 

Jeg ville ALDRI ha brukt den krybben uten å lagt inn en bjelke av tre eller stål i firkanthullet under.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...