Jump to content

Falsk havnevakt i Fredrikstad

Stevens

Recommended Posts

Erfarte denne uken at det er en kreativ sjel i Fredrikstad som har utnevnt seg til havnevakt i gjestehavna i sentrum. Han legger igjen lapper på båtene med oppfordring om å ringe ham på et mobilnummer, hvorpå han kommer og krever inn "havneavgift". Vi fikk selv en slik lapp på båten, og ble senere advart på havnekontoret om at mannen var politianmeldt for dette. Mange båteiere hadde visstnok gått på bløffen.

Hvordan vet du dette salt

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det står da at han er politianmeldt...men hvis han var anholdt ville vel ikke trådstarter blitt utsatt for samme svindler

Du skal se politibåten har lagt til ved gjestebrygga og ringt nummeret hans. Da må de ha lov til å sjekke om andre båter har redningsvester mens de venter på at svindleren dukker opp. :smiley:

Politiet er vel så opptatt med å bøtlegge vanlige folk for manglende redningvester at de ikke har ressurser til prioroterer å ta en slik svindler...

Beklager, men det er vanligvis ikke hjemmel for å varetektsfengsle i slike tilfeller, og politiet kan derfor ikke "ta" mannen. Har du et poeng du vil fram til, eller bare troller du?

Hvordan vet du dette salt

Det er såvidt jeg husker ikke første gang det blir nevnt.

Av mangel på annet interessant kan politiet alltids spørre om å få se redningsvestene, på samme måte som de kan be om å få se varseltrekanten i bilen om de har et ønske om å gløtte ned i bagasjerommet uten nødvendig hjemmel....

Redigert av Whistler (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...