Hansi Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 X5 Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 gjør som bitteliten sier , før du mister all (tro)verdighet her inne. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Rui lui Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 sikkert best at jeg er den siste som skriver i denne tråden tommorow is another day....... Sitér dette innlegget ] Link to post
hifo Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 ikke sikkert det er det for alle :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Rui lui Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 ikke sikkert det er det for alle :-) Sitér dette innlegget ] Link to post
hifo Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 var ikke deg jeg hadde surrende i bakhodet.:-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Andy Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Du har tidligere skrevet at du er 16 år. Så ble du yngre, til 15 år. Så har du hoppet igjen til 17 år (eller var det din bror. Eller mor?) 16 + 15 + 17 = 48 år. Er dette din rette alder mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Jeg har skrevet at jeg er 14 og 15. Dette pga at jeg snart er 15 og det er naturlig for meg å skrive, i og med at jeg fyller 15 om noen måneder. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 .... i og med at jeg fyller 15 om noen måneder. Hør på de kloke forslag du har mottatt. Legg ballen død mens du ennå har litt troverdighet intakt. Vi er som de fleste i samfunnet - vi glemmer fort. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mouche Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Nå er det vel fortsatt "litt" uavklart hva du har skrevet i hvilken tråd og hvem som har skrevet det, eller hva? For i denne tråden har du vel strengt tatt ikke skrevet at du er 15? Tale er sølv, taushet er....? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
oslofjord Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 (redigert) hei Eivindbu Kast loss med storebror å kos deg på sjøen...ikke bry deg om kverulanter som selv hadde 20 hk på hekken da de på 70-tallet var ungdom. Uansett er det ikke antall hk som er viktigst for sikkerheten, men din egen sunne dømmekraft og bondevett. En god start er å holdes seg under 5 knop etter mørkets frembrudd, alltid bruke dødmansknapp og ikke minst altid vise at du er kapteinen om bord uten å la venner provosere deg til uaktsom båtbruk. Har selv en 14 åring som jeg konsekvent forlanger bruker bærbare gpsen uansett om han kjører jolle alene eller styrer skjærgårsjeepen med meg om bord. Det aller viktigste for å kunne fatte riktige og sikre beslutninnger i kritiske situasjoner er imidlertid erfaring og det får du i massevis. Lykke til med båtlivet å surf gjerne mer på baatplassen. Redigert 17.Juli.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Har selv en 14 åring som jeg konsekvent forlanger bruker bærbare gpsen uansett om han kjører jolle alene eller styrer skjærgårsjeepen med meg om bord. Hvorfor det? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
oslofjord Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 (redigert) Hvorfor det? Jeg anser den største faren (spesielt med skjærgårdsjeepen) er skjær. Han er ikkke verdenmester med sjøkart, men med inzoomet skjermbilde på gps har et bra hjelpemiddel som suplement til konstant observasjon etter flytende tømmerstokker og annet i sjøen. Jeg vet enkelte leire mener gps som kronisk upålitelig, men som suplement til en som ikke er lommekjent er GPS et svært viktig redskap. Selv har jeg blitt lommekjent i hytteskjærgården bla annet takket være noen grunnstøtinger i min ungdom....uten gps.. Redigert 17.Juli.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Ser helt klart det.. Men synes nå det er minst like viktig at gutten lærer seg å kjøre uten elektroniske hjelpemiddler. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
27 knop Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Kart og kompass er roten til alt godt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.