Jump to content

12 v anlegget har sprengt 2 tv`er


m/s draugen

Recommended Posts

og dette synes jeg ikke lengre er trivelig og billig.Har strekt ledningen til 12v uttaket direkte fra batteriet og mulig feilen ligger her;er av den oppfatning at det ikke er nodvendig med en ekstra sikring før uttaket da dette finnes på 12 v pluggen,5 amp..Den siste episoden var da jeg skulle koble på tv og da brant pluggen opp mellom fingrene på meg.Har også koblet strømmen til antenna på samme koblingen og den har fungert ok,men nå har jeg koblet fra alt da jeg er usikker på sikkerheten.

Spenningen på batteriet er ok,14.4v.

Tv`ene med dvd er kjøpt hos smartclub

Redigert av m/s draugen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan kanskje være at TV er kresen og vil ha 12V og ikke 14,4V? Kom en kar i hjemmehavna og ville ha hjelp til TV. Han hadde gjort som du, og trukket 6kv kabel direkte til uttak, med 20A sikkring. Alt annet virket i kontakten, men ikke tv. Hadde på lanstrøm og lading, og spenningen lå på 13,7V. Koblet fra landstrømmen og satte på div belastning, og da spenningen kom under 13V fungerte TV. Dette var en Grundig TV. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...