frosten Startet 17.Juli.2008 Del på Facebook Startet 17.Juli.2008 Heisann! Jeg har kikket litt på nettet de siste uken etter en båt jeg kan kjøpe meg.Har funnet en som jeg liker godt,men vet veldig lite om denne typen båt og motor. Det er en 1996 modell Wellcraft 18 excel,med Mercruiser 3.0 litre/LX motor. Noen som vet om dette er en grei båt og om det er en pålitelig og solid motor? Vil ha minst mulig trøbbel på vannet. På forhånd takk for alle gode svar! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Båten er sikkert grei hvis den er godt holdt. Det samme med motor/drev. Er de vedlikeholdt holder de nesten evig. Vet du noe om hvor mange timer den har gått? Har den hatt service på verksted? Kjørt i saltvann / har den lukket kjølekrets? Når ble impeller/hus og drevolje skiftet sist? Ser motoren pen ut? Lite rust og gjerne et "fettlag" er gode tegn. Lykke til. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
frosten Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Vet ikke noe om hva eller når noe er byttet.Forrige eier hadde hatt den på jevnlig service fikk jeg fortalt. Men den har nok gått en del i saltvann.. Lukket kjølekrets vet jeg ingenting om,ganske fersk på innenbordsmotor. Derfor vil jeg ha en båt og motor med minimalt med tull.Har ikke vært å prøvd den enda,men er det noe spesiellt man bør være på utkikk etter? Legger ved noen bilder her. https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12410/87_1112941195.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12410/87_1342253164.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12410/87_554429791.jpg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Denne er nok saltvannskjølt ja. Det betyr bare at den har vært litt mer utsatt for tæring og rust i kjølevannsystemet enn om den hadde hatt lukket kjøling. Ta evt. en prat med verkstedet som har hatt service på den, det kan være lurt. Hvis du kjøper den ville jeg også latt et verksted ta service og vinterklargjøring når du tar den opp og da i samme slangen sjekke manifoil og eksosalbuen. Ellers så det jo ganske greit ut på bilde. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.