Kystnissen Startet 17.Juli.2008 Del på Facebook Startet 17.Juli.2008 Jeg har et problem med en 18 hk Mercury. Jeg har skiftet tennplugger og litt sånn småting ( den går mye renere med nye tennplugger), men likevell så vill ikke motoren gå skikkelig. Problemet er at den ikke yter maks, altså når en gasseropp til full fart gir den et sekund full fart men så faller den liksom ned et nivå. Dermed så lurer jeg på, noen som har noen forslag om hva som bør/kan gjøres? Sitér dette innlegget Saab motor, verdens mest driftsikkre motorer! Link to post
chagall Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 (redigert) Hei, tror sikkert at `Droll`har noen gode tips til deg her. Har du prøvd å pumpe på blæra for å sjekke om den får nok bensin? Velkommen til BP. Redigert 17.Juli.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Det kan også være bensinpumpa på motoren. En i båtforreninga hadde samme symptomer, han monterte elektrisk ekstern bensinpumpe(den originale membranpumpa var rådyr). Dette var på en Johnsom V4 90hk. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Droll Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Start med å sjekk alt av stag, om alt beveger seg slik det skal.....deretter kan du sjekke stillingen på gass spjeldet på forgasseren ( på full gass, uten å¨ha motoren igang... ), dette spjeldet kan justeres på flere modeller, kan gå over maks...begynner da å stenge igjen . Neste trinn blir å rense forgasser + sjekke og eventuelt justere flottør nivå. Deretter sjekke bensinpumpa, se etter sprekker/små hull i membranen + mulige lekkasjer i pakningene. Sjekk også bensinfilter. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.