Jump to content

Pissemaurkonvoien 2008


Andy

Recommended Posts

Merkelig at det å ha god råd, være glad i champagne og like god musikk - fortjener betegnelsen "pissemaur".

Pissemaur er sørlendingers betegnelse på rogalendinger :wink: .

 

Før var det naturlig nok de færreste av dem som rundet Lindesnes, men noen kom seg til Mandal og enda til Søgne.

Etter at Spangereidkanalen åpnet i fjor er det blitt flere og flere av dem lenger øst også. I dag altså, i konvoi med 4 nye Princesser av kraftig kaliber :cool:

Link to post
Share on other sites

Pissemaur er sørlendingers betegnelse på rogalendinger :wink: .

 

Før var det naturlig nok de færreste av dem som rundet Lindesnes, men noen kom seg til Mandal og enda til Søgne.

Etter at Spangereidkanalen åpnet i fjor er det blitt flere og flere av dem lenger øst også. ....

 

Er vel de færreste over 40 fot som kommer seg igjennom denne kanalen .... så det har vel ingenting med saken å gjøre her ... Rogalending self, og annet hvert år mellom 72 og 85 gikk vi (familien og senere jeg) ned til Sørlandet for å feriere et par uker ... først i en Tresfjord 26, og senere i en Apollo 32 .... Jæren og Lista kan rundes med respekt og planlegging med ganske saktegående og ikke de helt store båtene ... og jeg kan forsikkre deg om at Sprangeidkanalen åpnet er det ganske mange ekstra båter fra sør og østlandet som besøker Ryfylke og resten av Vestlandet ... Så fler Rogalendinger der nede er vel muligens balansert med færre Østlendinger .. :lol::lol::cheers:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Pissemaur er sørlendingers betegnelse på rogalendinger :wink: .

 

Hmmm....jeg trodde pissemaur var en betegnelse arbeidssky sørlendinger fra det brede bibelbelte brukte i stor misunnelse om hardt arbeidende og suksessfulle rogalendinger med ressurser som langt overgår deres egne :rolleyes::wink:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Det er i værtfall liten tvil om at missunnelsen er like stor i kongerike norge enda , har merke det etter jeg bytta fra snekka til båt med CBC dekk. Stadig komentarer fra folk som er helt på tryne , så noe er det jo .Sto oppe på FB , da kom det en jeg kjenner godt . Da smalt det fra hue , jøss har du kjøpt deg ny båt sa gubben . Ja sa jeg litt småstolt , da smalt det fra hue .Fan hva skal du med så svær båt etter 'a , hva skal du svare da ? Frister jo å svare dumt tilbake da men , men best å holde kjeft kansje .......

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Sjarmerende...

Av ren nysgjerrighet: Hva kaller dere østlendinger for noe?

:lol::lol: Sørlendinger er et kompleksfylt folkeferd. Alt utenbys som gir det småborgerlige næringslivet penger i kassa er en pest og en plage. Som historien om bakeren fra Lillesand illustrerer så godt. Han hadde stor suksess med kanelboller og Blindleia-østlendinger og annet plagsomt folkeferd fylte opp det lille bakeriet hans hele sommeren. Året etter hadde han sluttet å lage de populære kanelbollene. "Hvorfor har du sluttet å lage disse populære kanelbollene, våget en østlending seg frampå med. Svaret kom kontakt; "Nei, det var så voldsomt renn etter di"

 

Svaret er "de derre østlendingane"

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...