Jump to content

Feil på fart/temp giver?


LM 605

Recommended Posts

På min Askeladden 605 er der montert en kombinert hekkgiver for fart (skovlhjul) og sjøtemperatur. Denne er da koplet til Smart-craft innstrumentet ombord. Knopmåleren fungerer greit, men sjøtempen begynte og stige i hytt og pine opp til 90-100-120 grader farenheit. Tror dere det er giveren som har sviktet eller noen annen instrumentfeil. Alle andre målinger fungerer perfekt, så vil vel antyde at det er giveren som har sviktet?

Redigert av LM 605 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Chagall, kan naturlighvis være noe groing på giveren, men det kom liksom litt fort at den begynte å stige til himmels. Fungerte fint og temmelig nøyaktig i fjor og frem til nå, så jeg får ta en titt igjen. Nå er jo ikke dette akurat noe viktig instrument, men det er jo greit at det fungerer når man har det.Desuten er det jo garanti på dette, så jeg får ta det opp med forhandler. Jeg går ut i fra du har samme opplegget på din båt, så vet du hvor selve temperaturføleren sitter i forhold til skovlhjulet? Er det oppe på eller på undersiden av den svarte dingsen? Burde forøvrig være enkel og skifte, sitter vel fast i et slags klammer som igjen er skrudd i akterenden.

Link to post
Share on other sites

men sjøtempen begynte og stige i hytt og pine opp til 90-100-120 grader farenheit.

 

Temp føleren baserer seg på et spenningspotensiale mellom to elektrisk ledende materialer som møtes i ett punkt ( i sensoren) Slapp helt av - det blir enkelere.

 

Dette er meget følsomt for dårlig kontakt irr etc. Sjekk koblingene dine.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...