Jump to content

Låsbart Rom i Båt, Hvordan?!


EivindBu

Recommended Posts

Jeg har et rom, under setet, hvor det er en støpt kasse med lokk oppå. Lokket er skrudd på med hengsler. Jeg tenkte bare å slenge på noen hengsler som jeg har hengelås på skjønner?. MEN da kan jo folk bare skru opp hengslene.. enten på låsesystemet eller hengslene til selve lokket. Har dere noen smart løsning?

 

 

Hilsen Eivind.

Link to post
Share on other sites

Kan jeg rett og slett bare skru på hengslene og deretter slippe en dråpe superlim på hver av skruene så de må skrape vekk all limen for å skru hengslene av (I)

 

Nå skal jeg ikke lage denne helt tyverisikker men ønsker at det ikke bare er å åpne rett opp. Så jeg kan la bensintanken og vester osv, ligge i jollen.

 

Har nå tatt opp plankene jeg har i min Rana 14.

 

Planen er å pusse og olje. Og lås skal være klart til jeg skal legge alt nedi igjen? Som dere kanskje vet har jeg nylig kjøpt denne båten og liker og fikse og pusse. Fikk pusset baustykket før jeg kjørte over ledningen med pussemaskinen så strømmen gikk i hele huset. Er akkurat ferdig med å dra ut ødelagt ledning og skjære opp og spleise nye ledninger. Puuh. Alt virket.

 

Men superlim kunne vel funke?

Link to post
Share on other sites

Hvis hengslene er festet med gjennomgående skruer med mutter på undersida av lokket er det ikke så sikkert at det er lett å skru de opp. Prøv! Hvis det er for enkelt teiter du til med Locktite slik at mutteren sitter ekstra godt.

 

Ta en kikk på et låsebeslag for hengelås så ser du hva som menes. Den øverste hengslede plata dekker alle skruene om det monteres korrekt.

Link to post
Share on other sites

Superlim er kraftig overvurdert, og sannsynligvis totalt ubrukelig til det formålet du ønsker.

Om du ikke får behov for å demontere det du monterer (i en håndvending) kan du alltids bore vekk kryssene i skruehodene.

 

Overkjøring og skade på kabler på slipemaskiner har skjedd med flere..... særlig når man skal sette fra seg en eksentersliper før den har sluttet å rotere.

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...