Jump to content

Oljeeventyret .....se "ny" film fra 1975. ( NRK Rogaland)

Ficher

Recommended Posts

Ja, der var mye "gammel moro" og kjente fjes :wink:

Jeg hadde mine første turer til plattformer i Nordsjøen i 1973, så stemningen er kjent - og det er også de gamle tyskerbrakkene som var datidens "helikopterterminal" :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Akkurat kikket gjennom filmen, og jammen var det noen kjente fjes der, blandt annet den nå avdøde fagforeningskjempen Tom Nordal. Hadde mange meningsutvekslinger og diskusjoner med han på slutten av syttitallet. Ekofisk vil sansynligvis produsere i flere tiår enda.

Edited by Hansi (see edit history)

Ekofisk har den dag i dag den største gjenværende oljereserven av alle oljefelt på Norsk sokkel.

Feltet vil overleve alle andre kjente oljefelt på sokkelen, så her snakker vi nok om mer enn noen tiår.

Herlig, selv om jo dette var fra "moderne tid". Har selv en CD fra perioden 1965 til 1970 som var den ekte pionertiden. Selv jobbet jeg på Ocean Traveler 1968/69. Er medlem i Norsk Oljepionerklubb, og er webmaster der. For over 300 bilder fra pionertiden, anbefales et besøk på oljepionerene.no

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.