Jump to content

Mercruiser 7,4 L mpi. Hva slags motorolje


Per Robert

Recommended Posts

hei - har samme motor - er ikke sikker på hva som anbefales til denne motoren men har prøvet litt forskjellig og endt opp med Castrol High Milage (Torshov) - tror den er 10-40 og den er meget bra. Prøvet alt fra syntetisk (flere) til parafinbasert mineral men motoren bruker litt olje med disse selv om den (garantert) kun har 160 timer.. (muligens ikke helt innkjørt) årsaken kan være at den kaster opp litt olje under planing - eller at honesprorene fortsatt er tilstede... uansett ... denne Castrolen gir minimalt med oljeforbruk og har meget god renseeffekt, er mineralsk og har en bra pris....

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

forgassermotorene skal iallfall kjøres med mineralolje, antar det samme for MPI modellene, i statene brukes knapt annet, 15w-40 er riktig for våre forhold. Motorene har hydrauliske løftere på vippearmene, og trives dårligere med syntetisk olje, da den også har en tedens til å "skumme" En vil også risikere banking og annet støy fra ventilene ved bruk av syntetolje. Alt dtte har jeg blitt fortalt fra mercruiser forhandler, jeg kjører nå forøvrig med Royal Purple 15-40 helsyntet olje på min 5 liter forgassermercruiser, dette ble tatt i bruk for 10 timer siden i forbindelse med full QMI behandling, jeg merker forøvrig liten eller ingen forskjell...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...