AGH4 Startet 18.Juli.2008 Del på Facebook Startet 18.Juli.2008 Hva er "Transmission Protection" på et Volvo Penta D4 gir, og hvordan virker dette? Hvis dette blir aktivt... hvordan resetter man denne sikkerhets funksjonen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 18.Juli.2008 Del på Facebook Svart 18.Juli.2008 (redigert) Hei og velkommen som skriver på Baatplassen Fint om du kan forklare litt mer om dette. Er dette en feilmelding du får? Er dette på D4 med aksling eller drev? Er det en feilmelding du får vil du kunne resette alle feilmeldinger hver gang du stopper motoren. Om feilen kommer tilbake er det en feil som må utbedres. Redigert 18.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
AGH4 Svart 18.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2008 Dette er med aksling. Og funksjonen er en standard funksjon på Volvo Penta EVC/EC systemet. Har ikke klart å finne noe informason som beskriver denne funksjonen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Tja, si det. En kan ikke slå i gir annet en på tomgang, og en kan ikke starte motoren når den står i gir. Hvis akturatoren ikke detekterer at motoren er gått i gir så får man ikke over 1500 RPM. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Victora III Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 (redigert) Jeg tenkte også det samme som Blue Dragen at dette har med turtallssperren som finnes både på motorer med drev og med gear. Men du snakker om en funksjon på gearet? Du mener vel i EVC`e`? Redigert 19.Juli.2008 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Jammet gearet selv da jeg fikk trosse i propellen. Har drev, men dette er sikkert ikke veldig ulikt. Alarmen skal resettes når du slår av tenninga, men dersom aktuatoren står i en mellomstilling tror jeg du får opp feilen igjen. Tror det lureste da er å løsne splinten på aktuatoren slik beskrevet for å nødgire, sette giret i fri igjen og kople til aktuatoren igjen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.