Jump to content

Robertson AP2500 Autopilot, kompasset viser ca 180gr feil


Regent

Recommended Posts

Hei

Hjelper en kompis med montering av autopilot. Vi rir ikke den dagen vi saler, så denne har ligget i esken siden 1992, men nå skulle den til pers. Montert og koblet etter koblingsskjema. Første gangen vi satte strøm på, så viste kompasset ca riktig ut fra det andre kompasset, oppdaget at vi ikke hadde koblet på rorgiveren og tok strømmen av igjen. Koblet rorgiver og satte på strøm igjen, da viste kompasset 180 grader feil. Gikk ut og prøvde å kalibrere etter prosedyren, men kompasset viser 177 grader (virrer mellom 176 og 180) uansett hvilken kurs vi styrer. Får ingen feilmeldinger utenom feilmelding om kursgiver er i ustand (dette kun når vi forsøkte å ta ut kabelen fra kompasset).

Hvor f... har vi feilet?

Robertson AP2500

Redigert av Regent (see edit history)

Hei og hå

 

Regent

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei

i bruksanvisningen til min AP11 står det at hvis man monterer fluxgatekompasset mot kjøreretningen må man justere i en meny for kompassjustering, 180 grader. Jeg gjorde dette på min forrige helg etter at jeg hadde resatt greia mi til fabrikk-innstillinger og fikk da også 180 grader missvisning. :cheers: Tipper din heading sensor står montert feil vei.

Last ned bruksanvisning til din AP her http://www.simrad-yachting.no/Produkter/Discontinued-Products/Autopilots/AP2500-Autopilot/Downloads/

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...