Jump to content

Gris på sjøen lyder navnet Wiba


Lanber

Recommended Posts

Jeg måtte slepe en god venn av meg fra Arendal til Grimstad i går, toppakningen på hans 30 år gamle Yanmar gikk, servicemann kommer på mandag. På tur inn til Grimstad torsdag 17.07 kl 1600, rett før vi skulle ta til styrbord inn Smørsund ble vi forbikjørt av en campingcruiser i for full pådrag mellom oss og holmen, det var 20m til land. Grisen lagde bølger som jeg sjelden har opplevd.

De 3m bølger vi hadde utenfor Kragerø gjorde mindre skade under dekk enn det. At kryssholdtet mitt ikke røyk når vi tok de verste rykkene er et under.

 

Svinet fortsatte inn Smørsund i tett trafikk for samme fart og kjørte sikksakk mellom andre båter. Det eneste som kan unskylde slik oppførsel er akutt legetilsyn eller tilsvarende. Lengre inn slo han av på farta og la om kursen ut Grosefjorden etter det jeg kunne se med kikkert. Hvor er politiet når vi trenger dem?

 

Får jeg se båten igjen skal jeg jaggu komfirmere karn på nordnorsk.

Link to post
Share on other sites

Etter noen fine dager på sjøen satte vi i dag kursen hjemover til Arendal. I og med at det er norwegian grand prix denne helga, er det MYE, virkelig MYE båt på sjøen i Arendal nå for tiden. Mange andre med oss hadde lagt turen gjennom tromøysund i dag. Det som var utrolig positivt var at de aller, aller fleste oppførste seg skikkelig på sjøen. lite grisekjøring, og jeg opplevde i dag at en fjordplog, type prinsess 42, sakket ned farten når de passerte oss, slik at de ikke laget mye hekkbølger. En eldre kar på FB, jeg måtte bare smile og sette tommelen opp, virkelig bra. Når vi kom til indre havn var det ekstremt mange båter, marinefartøy, politibåt(er), seilbåter, osv. osv. Vi tok det helt rolig for å få tid til å kikke oss rundt litt. Folk var blide og hensynsfulle, virkelig hyggelig å oppleve dette. Tror nesten jeg må ha meg en t ur på sjøen i morgen også.. :smiley::cheers:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Har letet etter svinet rundt om i gjestehavner lokalt, men dessverre.

 

Svigermor mi sa det så treffende: Han han ikke vett når han ferdes i båten, ja da får han det ikke helt plutselig på tur inn Smørsund.

 

Restskatt og bokettersyn er det han fortjener! Båtdiesel er alt for billig konkluderer jeg med.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...