Jump to content

bytte fra OMC til mercruiser drev- DIY eller finnes det overgang


Bearded Beast

Recommended Posts

undrer meg på å bytte fra et gammelt electric shift OMC drev til mercruiser alpha (eller VP alt ettersom) da dette begynner å dra på åra og er rimelig ukurrant mht både det eine og det andre. iallefall her på berget. det er ikkje noe galt med drevet akkurat nå meg bekjent men motoren er beyond repair og sannelig om eg veit om eg skal tørre satse på beholde det og bare finne en lik motor eller likegodt ta den heilt ut og bare bytte altihop til noe litt nyere. eg ser for meg at det blir kun et spørsmål om tid likevel. har overhodet ingen kunnskap/kjennskap til desse greierne her. :sweat: ikkje har det powertrim heller og det kan jo være kjekt?

 

som kjent, av noen ihvertfall, så etterlater et gammelt OMC drev seg et rimelig stort usentrert hull i hekken. finnes det en dekkplate å få kjøpt eller blir det å leite fram saga og glassfiberen evt en tjukk aluplate eller noe?

noen som har gjort dette og har noe å bidra med ? :smiley:

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har sett det bli gjort mange ganger, de fleste velger og støpe igjen hullet ved å "forskale" fra utsiden og slipe til, støpe inn ny finer rundt hullet. For derretter og starte på nytt med å sage nytt passende hull. (Sparkle og topcoat på utsiden).

 

Men har også sett du får kjøpt overgangs plater i stål for å tette det gamle hullet, det er nok den enkleste løsningen da den passer med det gamle hullet og det nye drevet har et ferdig hull i platen som er klar for montering. Særlig pent synes jeg ikke det blir, og du mister muligheten til å justere drevet i høyden for optimal plasering.

 

Men av erfaring, er drevet gammelt og klart for utskifting så er somregel motor det og. :yesnod:

Livet er for kort for sightsing.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...