chagall Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Bensin og dieselslanger bør/skal være merket med standard godkjennelse: ISO 7840 (SAE J 1527 A1). Produksjonsår skal også være med. Er ikke sikker på om denne merkingen finnes på Biltema`s slanger. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Det er for mange produsenter av bensintanker til påhengere, og disse konkurrerer veldig på pris. Enkelte italienske og greske leverandører (jeg tør ikke nevne navn) har slurvet med kvaliteten i minst ti år, og de har heller ingen planer om å forbedre hverken tanklokk, renkutting av flenser eller støvsuging av tanken etter boring av huller. Selv om de flagrer med R.I.N.A godkjenning, så er det ubrukelig når tanken ikke er tett. Det er viktig at butikkene får tilbakemelding om varer som er dårligere, spesielt når det har med sikkerhet å gjøre. Vi ( og sikkert Biltema også) vil gjerne luke ut ting som ikke er bra nok. Maritim har en mulighet for båteier å kommentere direkte på produktet på våre nettsider slik at det er lett å luke ut dårlige varer, og slik at dårlig kvalitet gjøres synlig for andre kjøpere også. Bruk muligheten - det er like enkelt som å poste på baatplassen.no Når man er i butikken og kjøper tank anbefaler jeg at man skrur igjen påfyllingslokket og blåser hardt i stussen til utløpet. Dersom du da hører det minste lekkasje noen vei så styr unna tanken og kjøp noe annet. Det er fullt mulig å få tak i tanker som både er på Biltema sitt prisnivå og som er tette: (Tank-1) Risikoen på dette prisnivået er om kvaliteten holdes jevn, eller om fabrikken plutselig gjør en endring for å spare en halv Euro. Fra USA og Canada får vi bedre tanker, og disse finner dere både hos Maritim og hos båtutstyrsbutikkene som vi konkurrerer med. Både "]TEMPO og Scepter leverer bra varer ( hvem tør annet i landet med verdens mest aggressive tradisjoner for søksmål?) Nå som dollaren er lav, så er ikke prisen så mye høyere enn skramlemikket fra Sydeuropa. Dessverre er TEMPO i ferd med å legge inn årene pga priskonkurransen, men Scepter ser ut til å klare seg bra. God sommer og heia JOTUN & Aarbakke. Å legge seg inntil Victory båten i 100 knop uten Maritim fendere imellom er riktig et vågestykke Vennlig hilsen oyvind@maritim.no Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Mens du er her Øyvind, når blir nettbutikken deres forbedret? Savner online betaling og lagerstatus på varene. Sitér dette innlegget Link to post
norspeed Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Morn igjen. Nå har jeg vært på Biltema og levert inn den ene koblingen som gikk ad undas her om dagen. Reaksjonen jeg fikk var noe uventet. Kundebehandleren ble fornærmet. Han bedyret at slikt hadde aldri skjedd før med disse delene og antydet noe i retning av at det var jeg som var dum som kunne påstå at delen hadde gått fra hverandre. "Ingen annen har sagt noe sånt tidligere." sa han. Fyren sto da med de ulike enkeltdelen i hånden og nektet for at noe slikt skjedde. Jeg påpekte at det i grunn var unødvendig å si noe. Delene i hånden hans måtte da tale for seg selv. Han forsatte å være fornærmet. Jeg sa noe sånt som at nå var Biltema orientert og de burde foreta seg noe med disse delene. Deretter sa jeg "ha det bra" og gikk. Livet er for kort til å krangle om slike åpenbare ting som dette. Jeg bruker vanligvis oppføre meg innenfor grensene av det som regnes som vanlig folkeskikk og har ikke fraveket det i denne saken. Dette er første gangen jeg har blitt møtt med en slik holdning på Biltema. De få gangene jeg har klaget på noe har imøtekommetheten vært upåklagelig. Kanske han hadde en dårlig dag. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Jeg bruker vanligvis oppføre meg innenfor grensene av det som regnes som vanlig folkeskikk og har ikke fraveket det i denne saken. Dette er første gangen jeg har blitt møtt med en slik holdning på Biltema. De få gangene jeg har klaget på noe har imøtekommetheten vært upåklagelig. Kanske han hadde en dårlig dag. Får håpe det. Jeg har vel klaget et par ganger, og de gangene har jeg i alle fall blitt behandlet godt (Biltema Arendal). Ergo har jeg kun positiv erfaring med å reklamere hos dem. Gjør meg ganske trygg på videre kjøp... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
o.b.lix Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Delenummerene på delene jeg kjøpte er: 25-690 og 25-689 Jeg har akkurat disse delene på en bensindrevet kompressor, sammen med en biltema-tank (12l). Har også både 24l og 12l biltematanker i båtene, og har aldri opplevd verken deformering, lekkasjer eller annet snusk med de. Eneste er at jeg bytter ut de grå slangene med de svarte Biltema har. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Savner online betaling og lagerstatus på varene. De hadde vitterlig det for en drøy uke siden. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Ja, ser dem har fått online betaling. Men lagerstaus ville vært veldig fint det også Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 (redigert) Bedre nettbutikk: Vi må bytte til nytt datasystem for hele driften for å kunne få en bedre nettbutikk. Nettbutikken vi har nå er skrudd sammen med Rubicon på en aldeles kreativ måte, men det er svært gammel teknologi i bunn. Vi må over på en platform med åpen SQL base (nynorsk for at alle systemene kan dele huskelapper fra samme haugen) Vi forsøkte for et par år siden å kjøre en enkel oppgradering til Visma Global, men det ble for spinkelt. Vi har fått inn tilbud på nytt system, og skal kjøre et pilotprosjekt rett over sommeren med Visma Business eller Microsoft Navision. Online betaling har vi klart å snekre sammen, beholdning på nett kommer ikke før vi bytter hele datasystemet. Om noen her på Baatplassen.no har erfaringer med Visma Business eller Navision, så send meg gjerne en sånn hurtigmelding eller post innlegg på forumet (Det er kanskje litt off-topic her på forumet?) Sommerhilsen fra Øyvind@Maritim Redigert 22.Juli.2008 av Øyvind Jørgensen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Har selv hatt både slanger koblinger og tank fra biltema, helt uten lekkasje og vakuum. Samme her. Nå har jeg imidlertid originale slanger og tanker til min Mercury 15 og Tohatsu 8, mens jeg har uoriginalt på Yamaha 40 og Mercury 5. Jeg skal medgi at de originale tankene og slangene virker å være av kraftigere og bedre kvalitet enn de uoriginale (kanskje med unntak av den ene uoriginale slangen) Men jeg synes ikke kvaliteten på den uoriginale tanken kjøpt til min Mercury 5 hos en Watski-forhandler virker å være bedre enn Biltematanken (28/29 L) til min Yamaha 40. Sistnevnte har jeg hatt problemfritt siden våren 2005. - De grå slangene er altfor stive og lekker i tilkoplingspunktene Ja de er nok litt stive, men den jeg har har ikke begynt å lekke i tilkoblingene enda nå etter 3 års bruk. - Håndpumpa på slangen var helt morken etter 1 år, og begynte å lekke Min pumpe er 3 år og ser enda ikke morken ut og lekker heller ikke. Varierende kvalitet på ulike serier? - Korkpakningen på tanklokket sitter dårlig og har lett for å falle av når det blir åpnet/fylt bensin Her har jeg akkurat samme erfaring. Korkpakningen har løsnet og må passes på for hver fylling Har også både 24l og 12l biltematanker i båtene, og har aldri opplevd verken deformering, lekkasjer eller annet snusk med de. Altså samme erfaring som jeg har med den største tanken til Biltema. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.