Kodvaag Startet 20.Juli.2008 Del på Facebook Startet 20.Juli.2008 Hvordan skifte motorolje, Yanmar 4LH-HTE? Motoren er montert i båten min. Biltemas oljesuger passer ikke oppi peilepinnehullet. Hvis jeg mot formodning skulle greie å løsne bunnpluggen vil det jo bli litt søl... Bør jeg finne en tynnere sugeslange til å stappe nedi peilepinnehullet? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Lotus Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Finn en tykkere slange. En som passer på utsiden av peilepinnerøret. Peilepinnerøret går ned til bunnen av bunnpanna. Det er bare å suge i vei. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 20.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Aha.. trodde det sluttet der det var boltet fast i blokka. Men blir det ikke liggende en liter igjen i bunnen, det går vel ikke helt ned? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Oteren Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Er det 12 volt pumpe du har? Min var ubrukelig..... Jeg har Biltemas vakumpumpe, ble levert med 3 forskjellige slanger. En drøm å skifte olje med.....pump, vent...ferdig... Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Det vil alltid ligge litt igjen. Mulig du kan få opp ørlite mer ved å putte en slange ned gjennom peilepinnerøret og ut i bunnpanna. Du kan jo prøve når du har tømt første runde med slange på utsiden av peilepinnerøret. For øvrig deler jeg synspunktet til Oteren om at Biltemas elektriske pumpe er ubrukelig. Har selv en Pela vakumpumpe. Funker fantastisk bra. Pump, vent, ferdig. Du glemte å nevne null oljesøl, Oteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.