Jump to content

Varm 60hk bmc og div- spørsmål om Libra 29


Libra

Recommended Posts

Jeg har en libra 29 ca 1975mod det står en 60hk bmc i den. Jeg får et turtall på 3100 o/min men da blir den varm (ca95gr) lurer på om det er for varmt.

Hvis jeg går på 2600 O/min blir den bare 80gr.hva må jeg gjøre med dette promblemet?

Lurer også på om det kan lønne seg å montere flapps da den setter seg mye på ræva er det noen som har ærfaring med dette og evt kan si meg hvor disse skal stå evt et bilde.Får ikke mer en ca 8mils fart slik den er nå.Noen ganger når jeg begynner å kjøre får jeg ikke opp mer en 1500-1700 o/min ,men hvis jeg setter den i fri og kobbler inn igjen så får jeg max hva kan det være som gjør det?

Er også inntresert i bilder av innredning av en sånn Libra fra 70-tallet da jeg skal lage ny i den jeg har.

Link to post
Share on other sites

Min fars båt har fått både bulbbaug og flaps, det hjalp utrulig mykje på både motsjø og medsjø, for ikkje å snakke om sjø fra aktenom tvers, som dette skroget ikkje handterer i det heile, på bildet ligger den vel i 8 kn trur eg.

 

dscf0147.jpg

 

Veit ikkje om forma til bulben finnes lenger. "Flapsen" er en tett kasse som forlenger bunnen i rett linje, og er nesten tverr bak.

 

Red: Skroget er identisk med ditt.

Redigert av Leidulf (see edit history)

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...