Jump to content

Manko på båtplasser


Jamo

Recommended Posts

Hei.

Det var da som bare sva . . Og jeg som hadde tenkt å flytte hjem til Stavanger om 3 år når jeg kan gå av med AFP! Da må jeg jo ha med båten. Får vel sette meg på liste noen steder.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

4-5 års ventetid? Dette høres ut som borettslag i den gode, gamle Gerhardsen tiden  :cheers:

 

Er så pass heldig at vi kan ha båten på egen brygge så jeg har lite greie på dette. Hvor mye koster egentlig en båtplass for en 30 foter nå om dagen? Noen som kan gi et sånt veldig cirka overslag i en gjennomsnittelig havn? Vet det er som å spørre om størrelsen på en fisk, men hva slags prisklasse er det vi opperere i?

 

Med så lang ventetid må det jo nesten lønne seg å kjøpe seg en liten naustetomt og kanskje bygge seg et naust? Dette vil jo bare stige i verdi så kostnadene blir jo eventuelle renteutgifter. Noe å tenke på?

Link to post
Share on other sites

Betaler ikke for lengden,men for bredden.Ligger på privat marina og her kan en  regne ca 1400 kr pr. meter med 20% moms.Burde kanskje gå ned litt for

2003 sesongen.Skjønt,jeg sier som grisen sa da den fikk se slakter`n,jeg har mine tvil. :seeya:

 

Ellers er jeg salig glad for ikke å ha privat brygge.Et salig mas om båtplass og masse folk som invaderte

hage og strand fra tidlig til sent.Pluss visse andre som tok seg helt til rette på egen hånd.Det er morsomt  å våkne om morra`n og se båten ligge for ankers og brygga okkupert av 3 svære cabin cruisere :cheers: Bikkja var lært opp til å flekke tenner og knurre når vi sa badegjester.Stakkar`n skjønte ikke hvorfor han måtte se sinna ut men det hjalp til å fjerne

uønskede elementer ihvertfall. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Jeg har en 4,5 meter bred plass mellom uteliggere.  Dette er en helårsplass, så den koster omtrent det dobbelte av hva en sommerplass gjør.  Kr 6.870,- pr år.  Dette er i Padda Båtforening i Oslo.  Ikke innskudd, bare leie.

 

Jeg tro det ikke er spesiellt enkelt, og heller ikke spesiellt billig om det var mulig å finne en nausttomt i Oslo området Guru.  Etter hva jeg hører har Padda billige billige båtplasser sammenlignet med mange andre i samme område.  Jeg har hatt plassen siden 1978, kanskje jeg får raabatter?  Neida, jeg betaler nok den samme prisen som alle andre, men plassen er av de aller mest sentrale i Padda, og bare 50 meter fra vaktbua.  Litt må man da ha for ansiniteten sin. :santcheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Mja...i Rogalandsområdet burde det vel være mulig å finne seg en tomt? men prisene dere nevner var ikke så ille som jeg fryktet!

 

Skal sies at jeg bor i en kommune der vi har politikere som lar folk få bygge seg et naust uten 10 års rettsak først. Sånn er det kanskje ikke alle steder?

Link to post
Share on other sites


Jamo: Her i Stavanger regionen  er det nå mange års ventetid på ny båtplass. Vet ikke om noen havner der det er utbygging av betydning. Alle klager men det ser ikke ut som noen gjør noe med det. Det er litt privat utbygging, men det er svindyrt.....

Hovedregelen er nok som du beskriver men det finnes unntak. Jeg fikk plass i Sandnes (innerst ved Kulturhuset) etter bare 7 mnd. på venteliste. Men det var nok på grunn av den nye flytebrygga som ble lagt ut med gjesteplasser på den ene siden og faste plasser for Lura Båtforening på den andre. Da fikk plutselig båtforeningen en del nye plasser. Men ja - ellers er det som du sier. Jeg hadde meldt meg inn i flere båtforeninger og stod på flere ventelister, bakdelen med det er jo at man må stille opp på mange dugnader...

Link to post
Share on other sites


BK: thor: Bra pris det der da.Ligger på privat marina selv.Kommunale båtplasser er tilgjengelige,

men for min del er jeg ikke interessert av

flere grunner.

Men da er det jo ikke manko på plasser, bare for mangen kresne folk  :lol:

:cheers:


 

 

Kresen er jeg ikke.Men på den private så slipper jeg innskudd-bare leie og ferdig med det.

Også har jeg hatt stygge uhell på sykkel etter diverse inspeksjoner av  båter i kommunal båthavn :nono:

På den private,er det bare  200 meter å vagge hjem.

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...