Jump to content

Kjøp av brukt båt, Nor-Dan 780 , Scand Tropic el.lign.


belast

Recommended Posts

Vi er heldige å ha arvet en båtplass fra neste sesong.Vi er en liten familie 2+2 som ønsker å bruke båten både til dagsturer og ukesturer. Har begynt å se på nyere bruktbåter. Liker godt Nor-Dan 780 , Scand Tropic. er det noen som har erfaring med disse båtene? Vil kjøpe en båt 2004 eller nyere. Finnes det andre gode alternativer ?

Redigert av belast (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Stod for samme valg for et par år siden og Ente opp med en Seaco 780. Dette mye på grunn av finne løsninger og fint desain. Har aldri angret på mitt valg! Men skal sies at scanden nok er noe mer romslig inni da den er en del breiere en Nordan/Seacoen! Men til gjendgjeld kanskje litt mer gamelmodig!

Link to post
Share on other sites

Sikkert en del som selger pga rente/Dieselpriser osv.

 

Båten er god i sjøen og det er god service fra gjengen fra Minnesund.

 

Sikkert gode kjøp på nye båter levert neste år pga nedgang på salg av båter.

Hadde tatt kontakt med Terje på Nor-Dan for pristilbud.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei, :seeya:

Vurderer selv Scand Tropic. Ser at du ikke har fått så mye tilbakemelding på denne båttypen. Jeg har også lett en del her på forumet (og ellers på nettet) men ikke funnet så mye erfaringer med denne. :confused:

Jeg liker selv godt Scand Tropic. Noen nevner den ser gammeldags ut, men jeg sysnes ikke det er så ille. Jeg synes i alle fall at den er romslig inni, spesielt bredden gir god plass (husk at de få cm ekstra i bredde gir mye volum da den er bredere i hele lengden).

Eneste jeg virkelig kunne tenke meg er utgang til badeplatform, blir mye tråkking i puter :nonod:

Ble litt i tvil når Scand gikk konkurs, men tenker på en 2004 modell så da er vel det meste av reklamasjoner mot Scand unnagjort. Resten av utstyret (motor, baugpropell, vinsj etc.) tar vel hver enkelt produsent ansvaret for slik jeg har forstått det.

Ble bare litt skeptisk til plassering av baugthruster, den spant i friluft innimellom på den jeg testet (da var vi to i båten, litt bølger), mistet noe av effekten da ja :nonod:

 

Har du kjøpt båt?

 

mvh

Capt'n :wink:

Vennlig hilsen Capt'n.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...