Guest Sparky Startet 4.April.2004 Del på Facebook Startet 4.April.2004 hei, Jeg har grunnet treverk med lakkbeis type Herdins. Har en lakkboks fra Scanox kalt Trestjerner klarlakk,blank, for gulv og interiør. Er denne bra nok til rorpinne og et par sittekrakker med hensyn til slitasje og holdbarhet i sjøsprøyt/luft? mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 kan ikke dy meg her,ser av ett dine tidligere innlegg at du beisa halve stuegulvet ved ett uhell,er det det du tenker på nå og?når du har kjøpt gulvlakk mener jeg? ..Forøverig kan jeg ikke svare noe sikkert på om lakken egner seg til rorpinnen,men den hørs bra ut da mvh.jan Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 .....Har en lakkboks fra Scanox kalt Trestjerner klarlakk,blank, for gulv og interiør. ....... Har ingen erfaring med den nevnte lakktypen selv, men har snakket med "trebåtfolk" og der har Trestjerners'en et godt rykte på utsatte slitesteder......selv om den ikke akkurat har et maritimt navn......... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
tenor Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Det er ikke bare trebåtfolk som setter pris på en trestjerners! MVH tenor Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Hvis jeg ikke tar feil er denne lakken spesielt god på gulv da den er utrolig slitesterk. Ulempen er at den bør helst brukes innendørs, hvis det er den type lakk som jeg mener. Er i nær slekt med "STERK GULVLAKK" ???? Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Guest Sparky Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 hei Nu fant jeg hjemmesiden til lakkprodusenten som skriver at den også egner seg ute. Men lurer fremdeles på dette med saltinnold i luft og evt ved sprut. mvh jan Hvis jeg ikke tar feil er denne lakken spesielt god på gulv da den er utrolig slitesterk. Ulempen er at den bør helst brukes innendørs, hvis det er den type lakk som jeg mener. Er i nær slekt med "STERK GULVLAKK" ???? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 heisann Jan Eikeland Spm er ofte om det legges så mye arbeid i puss av sakene, samt XX lakklag. Demet er det kanskje utrolig kjipt om du må i gang igjen med en gang. For det er vel konsekvensen om det slipper ? Ville heller brukt 200 kr på en lakkboks jeg visste holdt mål, spesielt ute. Inni båten er sikkert lakken grei nok Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
enter4u Svart 9.April.2004 Del på Facebook Svart 9.April.2004 Bruker denne lakken på takluken min jeg. Ikke noe problem med det. Luken er tett og fin, og har ikke fått noe svelling på treverket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.