sofa Startet 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2008 Fant en butikk i sverge ( drevdelar.se ) som jeg syntes var billig.Når man handler på postordre skal da den svenske momsen trekkes fra, og senere den norske momsen legges til ? er det noen andre kostnader som kommer i tillegg ( utenom frakt ) ? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Du betaler det som er priset for varen + evt frakt, er pakkeverdien over 200,- NOK skal det betales 25% moms ved fortolling, i tillegg regnes ett såkalt fortollingsgebyr på en 100 lapp eller 2, litt avhengig av verdien på varen. Dette er generelt, for spesialvarer som alkohol og tobakk mm er andre regler. Kort sagt, kan de fleste varer handles inn uten ekstakostnad til moderlandet, dersom verdien på pakken er under 200,- NOK, Verdien på varen er den som opplyses på utsiden av pakken "total value" og på pakningsvedlegget fra selger, det "skal" gjenspeile det du har betalt for den. Porto for sendingen inngår ikke i disse 200,- NOK, så det er selve varen/varene som har grensen på 200,- NOK for om det skal betales avgift til landet eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Steffen Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Så vidt jeg vet er det riktig det du skriver om mva. Norsk mva betales på kjøpesum og frakt. Jeg har handlet litt fra usa, da i forbindelse med modellflyhobbyen jeg har, og da har det kommet et lite gebyr på 2-300 kr i tillegg. Tror de kaller det forenklet tollbehandling? Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Den svenske nettbutikken fakturerer normalt uten svensk moms på forsendelser ut av landet. (eksport) Så blir norsk moms lagt til ved fortolling inn til Norge. Men ikke bli forbauset om den svenske nettbutikken glemmer å fakturere momsfritt. Derfor bør du be om det når du bestiller. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.